۱۳۹۳ تیر ۱۰, سه‌شنبه

کشاورزان کلاله سرگردان به دنبال پول محصول کلزا





 با گذشت بیش از یک ماه از برداشت محصول دانه روغنی کلزا در شهرستان کلاله در شرق استان گلستان به دلیل محقق نشدن وعده مسوولان برای پرداخت بموقع بهای محصول تحویلی، کشاورزان به دنبال پول برای انجام کشت دوم زمین ها سرگردان هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوولان، امسال در آستانه برداشت محصول کلزا اعلام کردند که کشاورزانی که محصول خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند، بهای آن بر اساس نرخ مصوب دولت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت به حساب بانکی شان در بانک کشاورزی که به عنوان بانک عامل تعیین شده، واریز می شود.
برداشت محصول افزون بر هفت هزار هکتار از مزارع کلزا در شهرستان کلاله انجام شد و در روزهای اول برداشت محصول، تعدادی از کشاورزان بهای محصول تحویلی خود را در زمان وعده داده شده دریافت کردند.
جمعی از کشاورزانی که به رغم وعده مسوولان برای پرداخت بهای محصولشان در کمترین زمان ممکن، آن را دریافت نکردند حالا با گذشت یک ماه از زمان تحویل بین بانک و ادارات ذیربط شهرستان سرگردان هستند.
یکی ازکشاورزان کلزاکار که زمین زراعی خود را پس ازبرداشت کلزا برای کشت دوم آماده می کرد در خصوص عدم پرداخت مطالباتش به خبرنگار ایرنا گفت: به امید وعده های داده شده که حداکثر ظرف ۳ روز پس از برداشت محصول کلزا بهای تضمینی آن را دریافت خواهیم کرد، محصولم را به یکی ازمراکز خرید تضمینی تحویل دادم اما با گذشت حدود یک ماه، هنوز بهای محصول را دریافت نکردم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر