۱۳۹۳ مرداد ۲۲, چهارشنبه

اجرای حکم شلاق در ملاء عام در لنده





حکم شلاق یک محکوم به اتهام “شرکت در نزاع دسته جمعی و ضرب و جرح و اخلال در نظم و امنیت عمومی” در شهرستان لنده با حضور مردم این شهرستان در ملاء‌ عام اجرا شد.
به گزارش خبرلنده، با حکم دادگاه عمومی شهرستان لنده و تایید دادگاه تجدید نظر استان کهگیلویه وبویراحمد، صبح سه شنبه حکم شلاق فردی که به تحمل ۷۰ ضربه شلاق و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، در میدان انقلاب جلوی اداره ثبت احوال شهر لنده به  اجرا درآمد.
رییس دادگاه عمومی این شهرستان در مراسم اجرای حکم شلاق در ملاء عام با اشاره به حدیثی از پیامبر گفت: “اجرای یکی از حدود الهی بهتر از ۴۰ شبانه روز بارش باران در یک سرزمین است که قطعا نفع و سود اجرای احکام الهی موجب پویایی و نشاط جامعه خواهدشد.”
“امیرحمزه بازیار” افزود: احکام الهی و دین مبین اسلام به منزله زور گویی دستگاه قضایی نیست بلکه در راستای اجرای وظیفه و اجرای احکام الهی است.
او یکی از فلسفه های مجازات های اسلامی را تکمیل و تجدید مجازات های اسلامی، از جمله شلاق و تبعید در جهت ارعاب و پند آموزی دانست که به گفته وی، در داد نامه های دستگاه قضایی شهرستان و استان مورد تایید قرار گرفته و برای پیش‌گیری از وقوع جرایم مشابه است. وی هشدار داد: اشد مجازات در انتظار فروشندگان مواد مخدر و مخلان امنیت عمومی مردم و کسانی که اقدام به حفاری غیرمجاز می کنند، خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر