۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

انتقال آرش صادقی به شعبه سوم بازپرسی و تفهیم اتهام بخاطر نگارش نامه به دادستان








سه شنبه ۷ آذر آرش صادقی فعال دانشجویی دانشگاه علامه بابت نگارش نامه‌ای خطاب به دادستان در شعبه سوم بازپرسی به اتهام تبلیغ علیه نظام مجددا تفهیم اتهام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه شنبه هفتم آذرماه سال جاری این فعال دانشجویی که در دوران بازداشت خود بسر می‌برد از بند ۲۰۹ به شعبه ۳ دادسرای اوین منتقل شد تا شاهد تشکیل پرونده جدیدی برای خود در دوران بازداشت باشد.
بازپرس شعبه ۶ اینبار به وی اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار نامه به دادستان را تفهیم کرده است.
آرش صادقی از فعالین دانشجویی محروم از تحصیل دانشگاه علامه می‌باشد که در اواخر آذر ۹۰ بعد از گذراندن ۱۸ماه حبس و با پایان پرونده نخستش آزاد شد ولی آزادی او دوام چندانی نداشت و این فعال دانشجویی تنها سه هفته بعد مجددا بازداشت شد.
وی در ۲۵ دی ماه سال ۹۰ مجددا بازداشت می‌شود و تا امروز که ۱۱ ماه از آن تاریخ می‌گذرد در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات نگهداری می‌شود.
لازم به ذکر است آرش صادقی در پرونده دوم خود نیز چهار سال حکمی را دارد که در مرحله تجدید نظر می‌باشد.
او به تازگی پیامی را خطاب به دادستان داده بود و در قسمتی از این پیام عنوان کرده بود: "شما و دوستان و هم قطاران دیروزتان باید بابت حذف فیزیکی بسیاری از منتقدین در این ۳۳ سال از مردم در خواست عفو کنید. آقای دادستان شما و همفکرانتان باید بابت کشتار مردم بعد از کودتای انتخاباتی تقاضای عفو کنید. کاش از تاریخ درس می‌گرفتید. آقای دادستان دیکتاتور‌ها شاگردان تنبل درس تاریخند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر