۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

وضعیت نگران کننده ارژنگ داودی در زندان بندر عباس








ارژنگ داودی که بتازگی پس از ۱۲۷ روز انفرادی در بند ۲۰۹ به زندان بندر عباس تبعید شده است، در شرایط نگران کننده‌ای نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داودی زندانی سیاسی که بیش از ۱۰ سال را در زندان سپری کرده است، اوایل تیر ماه سال جاری از بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به انفرادیهای بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید.
مامورین وزارت اطلاعات که مسئولیت انتقال این زندانی سیاسی را بر عهده داشتند، در طی مسیر وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و باعث شکستگی ۲ عدد از دندان‌ها و پارگی لب وی شده بودند.
ارژنگ داودی به گزارشگر هرانا گفت: "مامورین وزارت اطلاعات سعی می‌کردند دست مرا بشکنند و می‌گفتند دستت را می‌شکنیم تا نتوانی دیگر چیزی بنویسی. آن‌ها مو‌هایم را می‌کشیدند و سرم را بالا می‌گرفتند و با مشت به گلویم می‌زدند و می‌گفتند: کاری می‌کنیم که دیگر نتوانی حرف بزنی."
وی ادامه داد: "شکایتی را از مامورین خاطی مطرح نمودم که متاسفانه به شکایت من رسیدگی نکردند."
گفتنی است، در بند ۲۰۹ زندان اوین اتهام جدید محارب از طریق فعالیت موثر و حمایت از سازمان مجاهدین به آقای داودی تفهیم گردید و بازجویی از ایشان را سربازجو مقداد علوی و حسنی برعهده داشتند.
ارژنگ داودی در مدتی که در بند ۲۰۹ بسر برد، بدلیل اعتصاب غذا سه شب را در بیمارستان قمر بنی هاشم تهران بستری گردید.
این زندانی سیاسی پس از ۱۲۷ روز انفرادی، با هواپیما به زندان بندر عباس تبعید و پس از گذراندن چندروز در قرنطینه زندان، ابتدا به بند ۲ و سپس بند ۳ که مختص زندانیان خطرناک، قاتلین و اشرار می‌باشد منتقل گردید.
باوجودی که بدلیل دوری راه هم اکنون آقای داودی از ملاقات با خانواده خود محروم گردیده، در حکمی که به زندان بندرعباس ابلاغ شده است ذکر شده هرگونه ملاقات، تلفن و... زندانی باید پیش‌تر با معاون امنیت و سرپرست دادسرای شهید مقدس اوین (رشته احمدی) هماهنگ گردد.
در زندان بندر عباس که چندین برابر ظرفیت خود زندانی نگهداری می‌شود و طبقه بندی زندانیان در آن رعایت نمی‌شود زندانیان با قطع مکرر برق و آب روبرو هستند.
همچنین در این زندان تنها از ساعت ۳۰: ۴ تا ۳۰: ۹ شب، چراغ‌ها برای زندانیان روشن می‌شود و بیشتر مواقع نورکافی برای مطالعه وجود ندارد.
ارژنگ داودی که تاکنون به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است بدون وسایل شخصی خود به زندان بندرعباس منتقل گردیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر