۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

انتقال احمد رضا احمد پور به زندان خرم آباد بدون اطلاع قبلی و تفتیش منزل وی








سید احمدرضا احمد‌پور با اتمام دوره مرخصی خود قبل از معرفی به زندان با مراجعه مامورین به خانه خود مواجه شد و بعد از تفتیش منزل و ضبط بعضی از دست نوشته‌های وی و همینطور مدارک پزشکی به زندان ساحلی قم و سپس زندان خرم آباد منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در زمان تفتیش منزل به وی گفته شده بود که فردا به دادگاه برای پرونده‌ای دیگر فرستاده خواهد شد ولی بر خلاف گفته آن‌ها صبح روز گذشته به زندان خرم آباد منتقل شد.
احمد رضا احمد‌پور روحانی منتقد، وبلاگ نویس (پژواک خاموش)، عضو حزب جبهه مشارکت اسلامی و شاگرد آیت الله منتظری پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد و اکنون در حال گذارندن دومین دوره محکومیت خود به دلیل نوشتن نامه به سازمان ملل که سه سال حبس و ده سال تبعید است می‌باشد.
گفتنی است، ویبنا به دستور مسئولین زندان و بدون اطلاع قبلی به زندان خرم آباد انتقال داده شد.
این زندانی سیاسی که از جانبازان جنگ ایران و عراق می‌باشد و از بیماری‌های قلبی و شیمیایی رنج می‌برد بعد از آمدن به مرخصی از زندان اهواز خود را به دادگاه ویژه روحانیت معرفی کرده و درخواست سپری کردن دوره محکومیت خود را در زندان قم کرده بود که در ابتدا با مخالفت دادگاه روبرو شده ولی با دفاعیات وی بر طبق قانون اساسی که مجرم می‌بایست دوره محکومیت خود را در شهری که جرم مرتکب شده است سپری کند با پافشاری به زندان قم منتقل شد که در طول دوره‌ای که در زندان قم بود چندین بار از طرف دادگاه ویژه روحانیت تهدید به انتقال به شهرهایی چون یزد و یکی از زندان‌های شمال کشور شده بود که به خاطر این وضعیت احمد‌پور در زمانی که متوجه انتقال غیر قانونی خود شد دست به اعتصاب غذای نامحدود تا به نتیجه رسیدن درخواست خود زده بود که بعد از این اعتصاب غذا مسئولین با ماندن وی در زندان قم موافقت کرده بودند و احمد‌پور نیز به اعتصاب غذای خود پایان داد.
احمد‌پور به دلیل بیماری‌های قلبی و ریوی و همین طور دیسک کمر با مراجعه به پزشکی قانونی تایید یه‌ای از سوی این سازمان مبنی بر وخیم بودن حال خود گرفته بود که می‌بایست در حال حاضر بیرون از زندان باشد و همین طور بنا به دستور پزشک می‌بایست هر چه سریع‌تر عمل جراحی برای دیسک کمر خود انجام دهد، اما مسئولین بدون اطلاع قبلی به دلیل رخ دادن ادامه اعتصاب غدای احمد‌پور ایشان را صبح روز گذشته ۸ آذرماه به زندان خرم آباد منتقل کردند.
احمد‌پور گفته بود که در صورت انتقال وی به شهر دیگر اعتصاب غذای نا‌محدود خود را شروع خواهد کرد که تا به این لحظه خبری از وضعیت ایشان در دست نیست.
خانواده احمدپور به دلیل طولانی بودن مسیر و همینطور به خاطر مدرسه فرزندان قادر به رفتتن به این شهر جهت ملاقات نیستند و هر روز فشار‌ها بر این خانواده زندانی سیاسی افزوده می‌شود.
احمد رضا احمد‌پور در سال ۸۸ محکوم به گذراندن یک سال حبس به خاطر تبلیغ علیه نظام، هتک حیثیت روحانیت و سرودن شعری درباره خانم ندا آقا سلطان شده بود و همین طور خلع لباس روحانیت که پس از اتمام محکومیت یک ساله خود از کلیه مزایا و همین طور حقوق حوزه به طور دائم محروم شد.
لازم به ذکر است که در زمانی که وی در زندان در حال سپری کردن محکومیت خود بود خانواده وی با فشار مامورین اطلاعات و همین طور حوزه مجبور به تخلیه خانه خود که زیر نظر حوزه بود شدند.
این زندانی سیاسی پیش‌تر گفته بود که مامورین اطلاعات نمی‌خواهند من دوره محکومیت خود را در قم بگذرانم و سعی بر انتقال من به شهرهای دور را داشتند که با انتقال نابهنگام وی بدون اطلاع قبلی به خواسته خود رسیدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر