۱۳۹۱ آذر ۲۹, چهارشنبه

در جریان انفجار معدن زغال‌سنگ طبس دست کم ۸ کارگر معدن کشته شدند









 فرماندار شهرستان طبس گفت: ریزش معدن زغال سنگ یال شمالی طبس قطعاً دارای تلفات جانی است اما فعلاً امکان ارائه آماری در این رابطه وجود ندارد. همزمان سازمان پزشکی قانونی استان یزد از کشته شدن دست کم ۸ تن در جریان انفجار در معدن زغال سنگی در طبس خبر داد.
بنا به گزارش فارس، احمد طالبیان مقدم اظهار داشت: در اثر ریزش معدن زغال‌سنگ یال شمالی در طبس فعلاً ورودی تونل مسدود است و با توجه به افزایش گازهای خطرناک در داخل معدن، احتمال انفجار در داخل تونل نیز وجود داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ریزش این معدن قطعاً دارای تلفات جانی است اما به دلیل عدم امکان ورود امدادگران به داخل تونل، فعلاً امکان ارائه آماری در این رابطه وجود ندارد.
فرماندار شهرستان طبس گفت: تمامی امکانات، تجهیزات و نیروهای امدادی شهرستان طبس از سوی بیمارستان، هلال احمر، شرکت زغال سنگ پروده، و فرمانداری، از جمله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که امکان فعالیت نیرو‌ها در داخل تونل، به دلیل مسدود بودن ورودی تونل وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی اعزام شده به دنبال ایمن‌سازی محل حادثه و خروج گاز داخل تونل هستند و فعلاً به این سرعت امکان خروج افراد داخل تونل وجود ندارد.
طالبیان مقدم بیان کرد: تمامی نیروهای اعزام شده با کار فکری به دنبال راهی برای نجات معدنچیان هستند و حتی نجات جان یک نفر هم برای ما ارزشمند است.
۸ کشته در جریان انفجار معدن زغال‌سنگ طبس
سازمان پزشکی قانونی استان یزد از کشته شدن ۸ تن در جریان انفجار در معدن زغال سنگی در طبس خبر داد.
به گزارش ایسنا سازمان پزشکی قانونی استان یزد اعلام کرد که در پی حادثه انفجار معدن زغال‌ سنگ در یزد، هشت تن جان خود را از دست دادند.
پیش از این نیز حسین درخشان، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ضمن اعلام اعزام دو تیم امدادی برای امدادرسانی، گفت: در ساعت ۹ صبح امروز انفجار معدنی در منطقه طبس به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۴۷ اعلام شد که امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند که این حادثه در معدن "آرمین نوین" در منطقه "پروده" طبس رخ داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر