۱۳۹۱ آذر ۲۹, چهارشنبه

احمدرضا احمدپور با تضمین پیگیری مسئولان اعتصاب خود را شکست










 سید احمد رضا احمدپور روحانی منتقد حکومت، پژوهشگر علوم دینی حوزه علمیه قم، وبلاگ نویس و از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی که ۱۸ روز در زندان پارسیلون خرم آباد در اعتصاب غذا بسر می برد با درخواست مسئولین دادسرای ویژه روحانیت و با شرط رسیدگی به درخواست هایش اعتصاب غدای خود را شکست و به مرخصی آمد. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی پس از انتقال ناگهانی به زندان پارسیلون خرم آباد در اعتراض به انتقال غیرقانوی و به­دور از محل اقامت قانونی­اش از هشتم آذرماه دست به اعتصاب غذا زد و تا ۲۵ آذرماه به مدت ۱۸ روز ادامه داشت. آقای احمدپور که از ناحیه دیسک کمز، قلب، و ریه و اعصاب به شدت بیمار است از جانبازان زمان جنگ است که به خاطر انتقاداتش به حاکمان مورد خشم مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است. 

بنا به نظر پزشکان معتمد سازمان پزشکی قانونی قم وی می­بایست خارج از زندان تحت مراقبت های ویژه توسط پزشکان معالج قرار می گرفت! اما ناگهان وی را از زندان ساحلی قم به زندان پارسیلون خرم آباد مرکز استان لرستان که گفته می شود از محروم ترین زندان­های کشور است انتقال دادند! 

وی در طول اعتصاب غذای خود چندین بار در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفت بطوری که با تنفس دهان به دهان وی را از خطر مرگ نجات دادند اخبار موثق از لرستان حاکی است که در مدت اعتصاب غذا توسط همبندی ها و بهداری زندان دو بار «احیاء ریوی» و یکبار «احیاء قلبی» شد. وی اعلام کرده بود تا رسیدن به خواسته هایش چون: ۱- بازگشت به قم، محل اقامت قانونی اش ۲- رسیدگی به اعاده دادرسی­اش که بیشتر از یک سال از آن گذشته است، دست از اعتصاب غذا بر نخواهد داشت. 

گفتنی است بیش از یک سال است که به درخواست «اعاده دادرسی» احمد پور رسیدگی نشده و بلاتکلیف مانده است، «اعاده دادرسی» از تشریفات قضایی در حقّ محکوم است که در اینصورت باید در دادگاه هم عرض دادگاه صادرکننده حکم قطعی، به پرونده رسیدگی مجدد شود و حکم جدید برائت یا محکومیت صادر شود. 

بنابر اعتراضات مکتوب حجت الاسلام احمدپور نسبت به برخوردهای امنیتی قضایی با خود در سایت پژواک خاموش (www. pejvak-kh. com)، این نویسنده و پژوهشگر علوم دینی و اجتماعی و فعال حقوق بشری در ایران، برخورد دادسرای ویژه روحانیت را که مستقیما زیر نظر رهبری نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارد، خلاف بیّن قانون و خلاف بیّن شرع می­داند و در نامه­ای به رهبر ایران در سال گذشته او را به تغییر ساختار دادسرای ویژه روحانیت با رویکرد به قانون اساسی فرا خوانده بود. 

مسئولان دادسرای ویژه روحانیت خوزستات_لرستان با توجه به وضعیت آقای احمد پور که نیاز به درمان خارج از زندان داشت با اعلام اینکه خواسته هایش را پیگیری می کنند به اعتصاب غذای خود پایان دهد و مرخصی استعلاجی برود. 

لازم به ذکر است که هفتم آذرماه ماموران دادسرای ویژه روحانیت به منزل وی مراجعه و بخشی از اسناد نوشتاری و دست نوشته های وی را با خود برده بودند. 

بنا به نظرات پزشکان معالج وی، آقای احمد پور می بایست تحت درمان فیزیوتراپی و درمان از طریق شنا و در صورت نیاز عمل جراحی کمر قرار داشته باشد و نیز بخاطر قلبش می­بایست از محیط های استرس­زا و آلوده مثل محیط زندان­ها به­دور باشد. وی که در حال حاضر دومین دوره­ی محکومیت خود را پشت سر می­گذراند به سه سال حبس در تبعید و ۱۰ سال تبعید پس از حبس (ایذه­ی خوزستان) به جرم نوشتن نامه به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متّحد محکوم شده است. لازم به یادآوری است که وی در حین گذراندن حبس پیشین خود این نامه را به «بان کی مون» نوشت و از نقض حقوق بشر و تفتیش عقاید قرون وسطایی در زندانها و دادسرای ویژه روحانیت سخن به میان آورده بود. 

محکومیت پیشین وی که در سال ۸۸ پس از انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت، به اتهام تبلیغ علیه نظام، هتک حیثیت روحانیت و نشر اکاذیب بقصد تشویش اذهان عمومی از طریق متن مقالات، مصاحبه­ها و شعرهایش از جمله سرودن شعری برای خانم ندا آقاسلطان از کشته شده­های جنبش سبز ایران بود که به یک سال حبس تعزیری محکوم و آن را به اتمام رسانده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر