۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

سازمان حقوق بشر کردستان خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان اخیرشد









 در پی دستگیری تعدادی از کنشگران مدنی، روزنامه نگاران و فعالان مطبوعاتی کرد، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان طی بیانیه‌ای از ادامه بازداشت روزنامه نگاران وفعالان در مناطق کردنشین ابراز نگرانی و تاسف کرده و از مقامات حکومتی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه بازداشت شدگان اخیر شد.
بنا به گزارش تارنمای انسانیت، متن بیانیه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در خصوص بازداشت‌های اخیر به شرح زیر است:
در ادامه دستگیری روزنامه نگاران در مناطق مختلف ایران طی هفته‌های اخیر، موج بازداشت‌ها به مناطق کردنشین رسید وتعداد زیادی از شهروندان کرد از جمله روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، حقوق زنان، کارگری، دانشجویی و هنرمندان در شهر‌های سنندج، مهاباد، نقده، اشنویه وپاوه در روز‌های اخیر بازداشت شده‌اند.
آقایان خسرو و مسعود کُردپور، کیهان عزیزی، داوود غفاری، وفا قادری، خالد حسینی، بهزاد فرج‌الهی، حامد محمودنژاد، قاسم احمدی، رسول خضرمروت، فرزاد و فاروق سامانی، منوچهر پوردل، مختار احمدی، بختیار و فردین رسولی، یاسر کاکایی، کیوان شیخی، کامران عثمانی، شهاب احمدی‌آذر، قادر داستان، رحیم فتوحی، محمد سهرابی، ناصر نعمت‌خواه، یوسف حاجی‌خوش، جهانبخش احمدی، محمد نگاری، معتصم شافعی، قانع حاتمی و بابک عباسی طی روز‌های اخیر بازداشت شده‌اند.
از سویی گزارشهای موجود حاکی از آن است که این افراد همچنان در بازداشت انفرادی و تحت بازجویی مقامات امنیتی قرار دارندکه ادامه این وضعیت و بی‌اطلاعی از وضعیت سلامتی و تندرستی آن‌ها موجبات نگرانی شدید خانواده‌های دستگیر شدگان را فراهم آورده است.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که با نگرانی از اوضاع موجود، مسائل مطروحه مرتبط با بازداشت شدگان را پیگیری می‌کند، از ادامه بازداشت روزنامه نگاران وفعالان در مناطق کردنشین شدیدا نگران و متاسف است و ازمقامات حکومتی درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه بازداشت شدگان اخیر را دارد.
دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر