۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

عدم پرداخت پاداش پایان خدمت ۲۵ هزار فرهنگی









 وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه پاداش پایان خدمت ۲۵ هزار بازنشسته فرهنگی هنوز پرداخت نشده گفت: آنچه که بیش از همه برایم مهم است پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌های فرهنگی است که امیدوارم هرچه سریع‌تر با اختصاص بودجه این اتفاق بیافتد.
حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر درباره اینکه آیا فرهنگیان مطالبات پرداخت نشده دارند با بیان اینکه ۲۵ هزار بازنشسته فرهنگی هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند، افزود: ما از ابتدای امسال در نظر داشتیم که پاداش پایان خدمت را در هفته اول بازنشستگی پرداخت کنیم. برای ۴ ماه اول سال نیز پول واریز کردیم اما با توجه به اینکه در آن زمان قرار بود احکام تغییر کند درخواست بازنشستگان کم بود بعد از آن نیز با مشکل اعتبار برخورد کردیم.
به گفته حاجی بابایی براساس سیاست ابلاغ شده ما باید اعتبارمان را هزینه کنیم و با توجه به برنامه‌ای که از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی اعلام شده است آموزش و پرورش موظف ابتدا حقوق و اضافه کار را پرداخت کند و مابقی مطالبات براساس موافقتنامه‌ای که مبادله می‌شود پرداخت خواهد شد که هنوز موافقتنامه پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها مبادله نشده است.
حاجی بابایی درباره پرداخت عیدی فرهنگیان تا پایان سال نیز توضیح داد: یک بخش از آن پرداخت شده و هیچ مشکل اعتباری نداریم فقط باید موافقتنامه بین خزانه و سازمان مدیریت مبادله شود که طی این روز‌ها انجام خواهد گرفت. وی در مورد پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز گفت: این قسمت را دولت باید تصمیم بگیرد. رئیس جمهور مصاحبه‌ای انجام داده و امیدواریم به زودی مشکل حل شود. وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت بودجه سال آینده آموزش و پرورش که رئیس کمیسیون بودجه خبر از افزایش آن داده بود گفت: تصمیم خاصی در اسفند ماه برای بودجه گرفته نمی‌شود تنها سه دوازدهم آن مصوب شده و در فروردین ماه کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود. ما گزارش لازم را برای بودجه خواهیم داشت و با توجه به نیازهایی که در آموزش و پرورش وجود دارد قطعاً مجلس ‌‌نهایت کمک را خواهد کرد.
وی درباره پرداخت حق التدریس معلمان توضیح داد: مطالبات معلمان حق التدریس تا آخر دی ماه پرداخت شده اما به معنی آن نیست که هیچ مشکلی نداشته باشیم. در حال پیگیری مشکل و حل آن هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر