۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

ادامهٔ ممانعت بانک تجارت از پرداخت دستمزد ارزی کارگران دریایی‎









عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس از ادامهٔ ممانعت پرداخت دستمزد ارزی بیش از ۱۵۰۰ کارگر دریایی از سوی "شعبه کشتیرانی بانک تجارت بندرعباس واقع در خیابان جهانگردی" خبر داد.
غلامرضا زنگی اهرمی در این باره به ایلنا گفت: نزدیک ۸ ماه است که حقوق کارگران، ملوانان و افسران دریایی که در شرکت‌های مختلف کشتیرانی مشغول به کارند به ریال پرداخت می‌شود و شعبه کشتیرانی بانک تجارت بندرعباس واقع در خیابان جهانگردی از پرداخت دستمزد ارزی ممانعت می‌کند.
این خبرگزاری پیش‌تر در گزارشی از عدم پرداخت دستمزد کارگران دریایی شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش و شرکت کیش راه آبی که باید حقوق خود را به دلار دریافت می‌کردند خبر داده بود.
بر اساس این گزارش، هنگامی که پرسنل این شرکت‌ها برای دریافت حقوق خود به بانک مراجعه می‌کنند به آن‌ها گفته می‌شود که چون دلار نداریم حقوق شما را به ریال و مطابق نرخ بانک مرکزی (هر دلار ۱۲۵۰۰ ریال) پرداخت می‌کنیم اما پرسنل از دریافت آن سر باز زده و به این موضوع اعتراض می‌کنند.
بعد از اعتراض کارگران، به آن‌ها پیشنهاد شده است تا حقوق خود را به ریال و با نرخ دلاری ۲۲۵۰۰ ریال دریافت کنند.
بعد از تهیهٔ این گزارش، مسئولان بانک تجارت در تماسی با خبرنگار خواستار اعلام مشخصات شعبهٔ متخلف شدند و قول پیگیری‌های بعدی را نیز دادند که به نظر می‌رسد تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر