۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

حیدری فر: من دستور بازداشت‌ها و اعزام به کهریزک را صادر کردم









علی اکبر حیدری فر، قاضی سابق، که متهم ردیف دوم پرونده قضات بازداشتگاه کهریزک است، امروز در جلسه سوم غیرعلنی دادگاه گفته است که وی دستور بازداشت‌ها و اعزام به کهریزک را صادر کرده است. حیدری فر تایید کرده که مرتضوی در آن زمان در مرخصی بوده و وی به عنوان دادیار دستور بازداشت‌ها را صادر می‌کرده است.
حیدری فر در مورد دلیل احداث بازداشتگاه کهریزک گفته است: "واقعا اوین جا نداشت البته این را هم باید بگویم که افتتاح بازداشتگاه کهریزک با دستور موسوی لاری انجام شد یعنی این بازداشتگاه دسته گل اصلاحات است."
وی همچنین افزوده است: "سال ۸۶ آقای شاهرودی به رئیس وقت سازمان زندان‌ها آقای یساقی دستور دادند این بازداشتگاه زیر نظر سازمان زندان‌ها باشد، حالا اگر زیر نظر سازمان زندان‌ها نرفته مقصر خود سازمان زندانهاست."
لازم به ذکر است حیدری فر طی سالهای گذشته شخصا بسیاری از احکام حبس و زندان فعالین دانشجویی را صادر کرده است.
از سویی دیگر امروز مرتضوی دادستان سابق تهران خواستار حضور برخی مسئولین و مامورانی در دادگاه شده است که در جریان وقایع کهریزک قرار داشتند.
وی گفته است: "ماموران نیز ۸۰ کیلومتر آن طرف‌تر از تهران اقدامات خودسرانه‌ای انجام دادند که قاضی از آن بی‌خبر بوده است و در حال حاضر نمی‌تواند پاسخگو باشد. بازداشتگاه کهریزک رسمی و قانونی بوده و مربوط به اراذل و اوباش نبوده است. اراذل و اوباش در قانون تعریف نشده و این تعریف مطلبی ژورنالیستی است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر