۱۳۹۲ خرداد ۹, پنجشنبه

بازدید سر زده نیروی انتظامی از خوابگاه‌های خصوصی








 نیروی انتظامی اجازه یافت از همه خوابگاه‎های غیردولتی دانشجویی در هر زمانی که تشخیص دهد بازدید کند و خوابگاه‌های غیرمجاز را تعطیل کند.
بنا به گزارش روزنامه بهار، نیروی انتظامی و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دیروز تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن نیروهای پلیس اختیارات بیشتری برای کنترل و نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی خواهند داشت؛ البته آن دسته از خوابگاه‌هایی که غیردولتی هستند.
براساس قانون، ورود نیروهای نظامی به محیط‌های آموزشی و دانشگاهی ممنوع و تنها در شرایطی خاص با مجوز شورای امنیت ملی ممکن است. از چندماه پیش خبرهایی درباره برنامه‌های پلیس برای نظارت بر آن دسته از خوابگاه‌هایی مطرح شده بود که به صورت خصوصی اداره می‌شوند، اما دیروز بالاخره مسئولان وزارت علوم و نیروی انتظامی پشت یک میز نشستند.
مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک نیروی انتظامی و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با حضور "کیوان مرادیان"، رییس صندوق، و سرهنگ "جلیل هلالی"، رییس پلیس نظارت بر امکان عمومی ناجا، برگزار شد.
ساماندهی خوابگاه‌های غیردولتی، اجرای نظارت بهینه بر تمام خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی دارای مجوز از صندوق رفاه، نظام‌مندساختن اخذ استعلام از ناجا و تبیین راهکارهای مناسب جهت برخورد با خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی متخلف یا فاقد مجوز از مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر