۱۳۹۲ خرداد ۹, پنجشنبه

وضعیت تاسف بار صدها کارگر بیکار شده کارخانه کاغذ سازی کارون







 یک عضو شورای اسلامی کار کارخانه کاغذ‌سازی کارون وضعیت کارگران بیکار شده را "تاسف‌بار" توصیف کرد و گفت: ازسال ۸۹، به دلیل وجود برخی مشکلات تعطیل شده و۲۳۰ کارگر قرار دادی شاغل بیکار شدند .
بنا به گزارش ایلنا، "جهانبخش میرجانی" با انتقاد از بی توجه‌ای مسئولان دولتی نسبت به سرنوشت کارخانه و کارگران‌اش، به این خبرگزاری گفت: این کارخانه از سال ۸۰ به سبب مشکلاتی که کارگران از جزئیاتش بی اطلاع‌اند دچار مشکل شده و درطول این سالها تمامی کارگران به تدریج بیکار شده اند.
وی وضعیت کارگران بیکار شده را «تاسف‌بار» توصیف کرد و افزود: از سال ۸۹ که این کارخانه تعطیل شد، ۲۳۰ کارگر قرار دادی شاغل بیکار شدند و هم اکنون تنها ۲۰ نگهبان در این کارخانه مشغول بکار هستند.
این فعال کارگری درباره معوقات حقوق و سنواتی کارگران نیز گفت: از سال ۸۰ تا ۸۵ سنوات هیچ یک از کارگران پرداخت نشده است و از سال ۸۵ تا ۸۹ نیز با توجه به تعطیلی کارخانه کارگران بیکار و بلاتکلیف بودند.
او ادامه داد: در سال ۸۹ این واحد به مدیریت جدید واگذار شد اما متاسفانه بعد از گذشت چندین ماه از ادامه تولید بازماند و مجددا کارگران آن بیکار شدند که تا به امروز این وضعیت ادامه دارد.
این نماینده کارگری با بیان اینکه فعالیت مجدد کارخانه زمینه اشتغال بیش از هزار و ۱۰۰ کارگر را فراهم می کند، افزود: در طول این سالها، کارگران و نمایندگان‌شان برای بازگشایی کارخانه و از سر گیری تولید پی گیری و تلاش زیادی کرده اند که تا به امروز بی نتیجه مانده است.
او همچنین گفت: کالای تولیدی این کارخانه به دلیل وجود تجهیزات خوب و نیروی کار ماهر ار مرغوبیت و بازار خوبی برای فروش بر خوردار است، اما با تعطیلی این کارخانه و سایر تولید کنندگان داخلی، خریداران و مصرف کنندگان به سوی کاغذ های نامرغوب وارداتی روی آورده اند.
او با بیان اینکه کارگران کاغذ سازی کارون منتظر بازگشت به کار خود هستند، تصریح کرد: کارگران در شرایطی به سر می‌برند که تنها و مهم‌ترین خواسته‌شان بازگشایی کارحانه و اشتغال است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر