۱۳۹۲ تیر ۱۶, یکشنبه

تصحیح گزارش روزنامه شرق در مورد کودک هشت ساله محکوم به اعدام









 روزنامه شرق در صفحه ۱۶ شماره ۱۷۷۳ با اشاره به نمایش تئاتر " احساس آبی گرم" خبر از قطعی ات اجرای حکم یک کودک هشت ساله به اتهام قتل منتشر کرد.

خبرگزاری هرانا بر اساس رسالت خبررسانی خود اقدام به بازنشر این خبر نمود و در عین حال تحقیقاتی در خصوص صحت این گزارش انجام داد. 

بر اساس این تحقیقات متهم محکوم به اعدام "صابر شربتی" نام دارد که بنا بر اظهارات اجرای احکام دستگاه قضایی در ۱۶ سالگی مرتکب قتل شده است. (برحی گزارشات سن وی را در زمان ارتکاب جرم ۱۵ سالگی اعلام کردند.)

وی متولد ۱۳۶۹ است و در مرداد ماه سال ۸۴ در درگیری با یک راننده وی را به قتل رسانده است. حکم اعدام صابر شربتی توسط شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی حسن تردست صادر شده است و سال ۸۸ نیز ریاست وقت قوه قضائیه به دلیل فقدان رشد عقلانی این نوجوان در زمان ارتکاب جرم پرونده را جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۷۱ ارجاع داده است و در نهایت شعبه ۷۱ نیز مجددا وی را به اعدام محکوم کرده است و حکم صادره در دیوان عالی کشور نیز تائید شده است.

خانواده مقتول نیز برای اعلام رضایت درخواست ۵۰۰ میلیون تومان دیه کردند و بر همین اساس جمعی از فرهنگیان با اجرای نمایشی قصد دارند بخشی از دیه وی را پرداخت کنند.

صابر هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بسر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر