۱۳۹۲ تیر ۱۶, یکشنبه

دادگاه یک نوکیش مسیحی در تهران برگزار شد







دادگاه "مصطفی بردبار" از نوکیشان مسیحی بازداشت شده که در حال حاظر به همراه تنی دیگر از مسیحیان زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می‌برد، در تهران برگزار گردید.
بنا به گزارش محبت نیوز، دادگاه محمد هادی (مصطفی) بردبار از نوکیشان مسیحی ساکن رشت که در ایام کریسمس سال گذشته (پنجشنبه مورخ ۷ دی ماه ۱۳۹۱) دستگیر شده بود صبح روز یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد.
دادگاه اتهام این نوکیش مسیحی را "تبانی و اجتماع و شرکت در جلسات کلیسای خانگی" عنوان کرده است که به گفته "شیما قوشه" عضو کمیسیون حقوق بشر ایران و وکیل مدافع وی، اتهاماتی است که در صورت محکومیت با نظر قاضی از ٢ تا ١٠ سال حبس بدنبال خواهد داشت. اما حکم قطعی وی از سوی مراجع قضایی تاکنون اعلام نشده است.
"مصطفی بردبار" دقایقی پیش از برگزاری دادگاه در حالیکه لباس زندان بر تن داشته و بر دستان او دست‌بند زده شده بود موفق شد تا با پدر و مادر خود ملاقات داشته باشد، اما به جز وکیل مدافع، از ورود پدر و مادر او به جلسه دادگاه جلوگیری شد. وی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود و در کنار سایر زندانیان مسیحی از جمله فرشید فتحی، سعید عابدینی و علیرضا سیدیان است.
وی که متولد سال ۱۳۶۵ خورشیدی است، پس از یورش ماموران امنیتی لباس شخصی به محل گردهمایی جمعی از نوکیشان مسیحی که بمناسبت فرا رسیدن کریسمس و سال نو میلادی دورهم گرد آمده بودند، بازداشت شد.
"مصطفی بردبار" پیش از این نیز در سال ۱۳۸۸ در شهرستان رشت به اتهام گرویدن به مسیحیت و حضور در کلیسای خانگی توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. وی همچنین از سوی بازپرسی شعبه یک محکوم به "ارتداد" و پس از طی مراحل دادگاهی به قید وثیقه آزاد و این محکومیت نیز به عنوان سابقه کیفری در پرونده ایشان درج شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر