۱۳۹۲ مرداد ۲۸, دوشنبه

کارگران فولاد زاگرس با تجمع شبانه مقابل کارخانه مانع خروج ابزار تولید از کارخانه شدند







کارگر اخراجی کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس، از تلاش شبانه کارگران برای جلوگیری از خروج اموال و ضایعات و قراضه‌های چدنی از کارخانه خبر داد. این کارگران اخراجی ۵ ماه حقوق معوقه دارند و شکایت آن‌ها از کارفرما در دادگاه در حال رسیدگی است.
«علی اکبر هدایتی» یکی از ۲۳۵ کارگر اخراجی کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس حجم ضایعات مورد اشاره را ۶ هزار تن ذکر کرد و در این باره به ایلنا گفت: از صبح دیروز (یکشنبه ۲۷ مرداد) کارفرما سعی در جابجایی و فروش بخشی از اموال کارخانه را داشت که با ورود به موقع کارگران از اینجابجایی‌ها جلوگیری شد.
این کارگر با اشاره به خواسته کارگران در خصوص پرداخت بخشی از مطالبات معوقه از طریق فروش اموال کارفرما و پیمانکار، گفت: با توجه به اینکه کارگران با طرح شکایت در دادگاه عمومی سریش‌آباد خواستار پرداخت مطالبات ۲۳۵ کارگر اخراجی از طریق فروش بخشی از اموال کارفرما و شرکت پیمانکاری «خوان گل» شده‌اند، کارفرما با پیش‌دستی قصد به فروش رساندن این اموال و ضایعات و قراضه‌های ارزشمند را داشت که با دخالت کارگران امکان این کار را نیافت.
هدایتی با بیان اینکه کارگران اموال کارخانه‌ای که‌ سال‌ها در آن کار می‌کردند را متعلق به‌ خود می‌دانند، افزود: با وجود آنکه بعد از کش وقوس‌های کارگران با کارفرما هنوز هیچ کارگری اجازه ورود به کارخانه را ندارد، با این حال از صبح دیروز و دیشب حدود ۱۰۰ نفر از کارگران در مقابل ساختمان کارخانه تجمع کرده و اجازه خروج هیچ اموالی را از کارخانه بدون حکم قضایی نمی‌دهند.
این کارگر اخراجی در پایان افزود: کارگران در تلاش‌اند با ارائه اسناد قانونی و با توجه به اتفاقات دو روز گذشته، درب کارخانه را با حکم قضایی پلمب کنند تا حکم قضایی در خصوص مطالباتشان صادر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر