۱۳۹۲ مرداد ۲۸, دوشنبه

تشدید فشار بر پژمان ظفرمند و اکبر امینی برای پروژه اعتراف گیری







پژمان ظفرمند و اکبر امینی برای اخذ اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفته‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پدر پژمان ظفرمند از تماس فرزندش خبر داد که همچنان در انفرادی بند ۲۴۰ به سر می‌برد و تحت فشارهای روحی برای گرفتن اعتراف قرار دارد.
وی گفت: "تا کنون به خانواده اجازه ملاقات داده نشده است و تنها در این مدت پژمان دوبار تماس تلفنی با خانواده داشته است."
به گفته پدر ظفرمند: "پژمان در تماس اخیر خود از حال روحی مناسبی برخوردار نبوده و از فشارهای وارده در زندان و بازجویی‌ها به شدت عصبی بوده است. این فشار‌ها برای گرفتن اعترافات واهیست."
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "اکبر امینی نیز در همین وضعیت قرار دارد. امینی چند روز قبل از انتخابات و پژمان ظفرمند چند روز بعد از انتخابات بازداشت شدند. امینی نیز همچنان در انفرادی بسر می‌برد و بنا به گزارشات رسیده اتهام وارده بر امینی و ظفرمند مشترک است و هدف بازجویان تنها گرفتن اعتراف برای ارتباط با بیگانگان و اتهامات واهی دیگرمیباشد. در صورتی که به گواه خانواده و دوستان، این دو تن در ایام انتخابات، صرفا در ستادهای انتخاباتی فعال بوده‌اند."
پژمان ظفرمند در طول تبلیغات انتخاباتی در ستاد دکتر عارف در شرق تهران فعالیت می‌کرد که پس از انصراف عارف در ستاد روحانی فعال بود. پیش از نیز پژمان ظفرمند در سرای اهل قلم بازداشت شده بود که پس از یک ماه بازداشت آزاد شد و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به سه سال حبس محکوم گردید. اکبر امینی نیز در همین شعبه به اتهام شرکت در جلسات سرای اهل قلم به پنج سال زندان محکوم گردید.
لازم به یادآوریست، اکبر امینی در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۹ با در دست داشتن نمادهای اعتراضی از جرثقیلی واقع در چهارراه قصر تهران بالا رفته که پس از چند ساعت بازداشت و به یک سال حبس تعزیری محکوم و پس از تحمل یک سال حکم خود از زندان آزاد شده بود. وی پس از آزادی بار‌ها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و احضار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر