۱۳۹۲ مرداد ۲۸, دوشنبه

محرومیت احمد کریمی گله، زندانی محبوس در بند ۳۵۰ اوین از مرخصی








 احمد کریمی گله، زندانی امنیتی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین از زمان بازداشت تاکنون (قریب به ۳ سال) از حق مرخصی محروم مانده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد کریمی، تکنسین فنی کشتی، شاغل در شرکت ملی نفت، در مهر ماه ۸۹ در حین بازگشت از ماموریت، در جزیره ی خارک بازداشت و از طریق فرودگاه بوشهر به زندان اوین منتقل می شود.
وی بیش از ۶ ماه را در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود و افزون بر یک ماه آن را بدون ملاقات و در بی خبری در سلول انفرادی گذراند.
طولانی شدن وضعیت بلاتکلیف این زندانی متهم به ارتباط با اسرائیل و عدم توجه به درخواست های او برای روشن شدن تکلیفش، او را مجبور به اعتصاب غذا کرد و سرانجام در بهار ۹۱ ابتدا به بند ۳۵۰ منتقل شد.
این زندانی امنیتی در پنجم اردیبهشت ماه ۹۱، در شعبه ی ۲۸ دادگاه انقلاب و در جلسه ای که فقط چند دقیقه به طول انجامید و اجازه ی حضور وکیل نیز به او داده نشد، به گذراندن ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید.
این در حالی بود که به رغم معرفی محمد حسین آقاسی، از سوی وی برای دفاع از او در مرحله تجدید نظر، در پی مسافرت این وکیل دادگستری به خارج از کشور و عدم ارائه به موقع لایحه ی اعتراضی، ۵ سال حبس او تایید شد و از آن تاریخ تاکنون با هرگونه درخواست مرخصی وی مخالفت شده است.
گفتنی ست که در عید فطر سال گذشته احمد کریمی گله از سوی کمیسیون عفو و بخشودگی مورد تخفیف مجازات قرار گرفت و ۲ سال از حبس ۵ ساله ی وی کاهش یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر