۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

بیکاری ۷۶ کارگر کارخانه سیمان لوشان







نماینده کارگران پیمانی کارخانه سیمان لوشان از اخراج ۷۶ نفر از کارگران یکی از پیمانکاران این کارخانه به نام شرکت «خوشایند خزر» خبر داد.
«سید نوری میر بابایی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: شرکت پیمانکاری «خوشایند خزر» از پیمانکاران وابسته به کارخانه سیمان لوشان برای کاهش هزینه‌های مالی خود، پس از خاتمه قرارداد کار به همکاری با ۷۶ کارگر خاتمه داد.
او با بیان اینکه سوابق این کارگران بین ۱۰ تا ۱۲ سال است، افزود: گفته می‌شود یکی از دلایل اخراج کارگران پیمانکاری سیاست گذاریهای کارفرمای اصلی کارخانه است.
می‌ربابایی گفت: براین اساس قرار است با اجرای یک طرح سه مرحله‌ای اخراج، این واحد تولیدی به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی تعطیل شود.
نماینده کارگران پیمانی کارخانه سیمان لوشان افزود: به نظر می‌رسد مرحله اول اخراج کارگران عملی شده است و در آینده نزدیک باید شاهد اخراج سایر کارگران قرار دادی و سپس ۲۴ کارگر رسمی کارخانه باشیم.
این کارگر در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اخیرا در بین کارگران قرار دادی کارخانه شایعاتی مبنی بر اینکه که کارفرما قصد دارد تا آخر ماه جاری (شهریور) ۸۰ کارگر قرار دادی دیگر را نیز اخراج کند شنیده می‌شود.
می‌ر بابایی اخراج کارگران در کارخانه سودده سیمان لوشان را عجیب خواند و با اشاره به رایزنی کارگران کارخانه سیمان لوشان با مسئولان استانداری گیلان، یادآور شد: جلساتی را با مسئولان استانداری گیلان در خصوص بازگشت به کار کارگران پیمانکاری داشته‌ایم اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر