۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

استمداد پدر حسین رونقی از احمد شهید








 احمد رونقی ملکی، پدر حسین رونقی ملکی در پی جواب منفی دادستان در مورد مرخصی درمانی فرزندش از احمد شهید و مسئولان درخواست کمک کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سرانجام ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ دادستانی تهران اعلام کرد به حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس زندانی مرخصی درمانی نخواهد داد.
یک منبع نزدیک به خانواده حسین رونقی به گزارشگر هرانا گفت: "روز ۱۲ شهریور که حسین به بیمارستان آمده بود به پدرش گفته بود که بازجویان گفته‌اند باید با آن‌ها همکاری کند تا به وی مرخصی دهند در غیر این صورت او را آنقدر در زندان نگه خواهند داشت که بمیرد."
وی در ادامه گفت: "پدر حسین رونقی امروز سه‌شنبه ۱۹ شهریور ماه اعلام کرد که این مسائل را تا کنون بازگو نکرده شاید به فرزندش مرخصی اعطا گردد، اما اکنون با جواب رد آن‌ها و در خطر بودن جان فرزندش مجبور است این مسائل را اعلام کند."
وی در ادامه تصریح کرد: "همچنین وی خطاب به همه مسئولین جمهوری اسلامی اعلام کرد که جان حسین از طرف بازجویانش در خطر است. وی از آقای (احمد شهید) گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست که به فوریت به مساله حسین رسیدگی کند. همچنین تاکید کرد که تا کنون از مسئولان جمهوری اسلامی درخواست کمک کرده اما پاسخ مساعدی دریافت نکرده است."
گفتنی است، حسین رونقی ملکی که از آذرماه سال ۱۳۸۸ در زندان به سر می‌برد، از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۱۵ سال حبس تعزبری محکوم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر