۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

مخالفت دادستانی با ملاقات حضوری سیامک قادری با همسرش

 
 
 
 
 
 
 دادستانی بار دیگر با ملاقات حضوری سیامک قادری، روزنامه نگار زندانی با همسرش جلوگیری کرد.

به گزارش تارنمای کلمه، دادستانی تهران با ملاقات حضوری سیامک قادری با همسرش مخالفت کرده و تنها به پسر وی اجازه ملاقات حضوری داده است.

سیامک قادری روزنامه نگار و دانش آموخته علوم سیاسی از دانشگاه تهران است که ۳۸ ماه از دوران محکومیت ۴ سال خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین بدون مرخصی گذرانده و تاکنون در این مدت طولانی ۳ بار توانسته است با همسر و فرزند خود ملاقات حضوری داشته باشد.

عدم اعطای مرخصی و ملاقات حضوری از طرف دادستانی تهران بیشتر برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان و تحمیل کردن خواسته‌های غیرقانونی نهادهای امنیتی صورت می‌گیرد که به گفته بسیاری از زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان این عملکرد و جدا کردن اعضای خانواده از هم، باعث مشکلات فراوان برای همسران و فرزندانشان می‌شود و در مواردی موجب از هم پاشیدن کانون خانواده شده است.

فرزانه میرزاوند همسر سیامک قادری در مطلبی که در فیس بوک خود منتشر کرده ضمن اشاره به ۳۸ ماه دوری از همسرش، از دوران حبس بدون مرخصی همسر خود با ملاقات‌های حضوری انگشت شمار گله کرده و می‌نویسد: در تمام طول این بیش از سه سال بدون حتی یک روز مرخصی، تنها سه و یا چهار بار ملاقات حضوری داشته‌ایم.

وی در ادامه از بی‌نتیجه بودن پیگیری‌هایش در دادستانی تهران گفته و می‌نویسد: در تمام این ماه‌ها بار‌ها پیچ و خم دادستانی را نا‌امید از ستاندن دادی که هرگز نیز داده نشد طی کرده‌ام من اعتراف می‌کنم که بار‌ها در این مسیر به اعطای مرخصی‌ای نه چند هفته‌ای و چند روزه، که یک روزه و حتی چند ساعته نیز دل بسته و خیال پردازی‌ها کرده‌ام.

همسر سیامک قادری در ادامه نوشته خود از امید‌ها و ناراحتی‌های خود بدلیل مرخصی نیامدن و نداشتن ملاقات حضوری با همسرش گفته و می‌نویسد: اعتراف می‌کنم که در این سال‌ها از شنیدن کوتاهی زمان مرخصی عزیز دربندی در دلم رشک برده‌ام و با خود گفته‌ام کاش در تمام این مدت حتی چند دقیقه‌ای حضورش را در خانه می‌دیدیم.

سیامک قادری، روزنامه نگار منتقد دولت به حکم دادگاه انقلاب به تحمل ۴ سال زندان به دلیل شرکت در تظاهرات اعتراضی در حوادث پس از انتخابات و تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار گزارش برخوردهای خشونت بار با تظاهرکنندگان و معترضان شده بود که دادگاه تخلفات اداری نیز با طرح همین اتهامات این روزنامه نگار را که سابقه‌ای افزون بر ۲۰ سال کار رسانه‌ای در ایرنا داشت اخراج و از کلیه حقوق قانونی خود محروم کرد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی با رد گردشکار وزارت اطلاعات و کیفر خواست دادستانی، سیامک قادری را به تحمل ۴ سال حبس محکوم کرد و محرومیت این روزنامه نگار از فعالیت رسانه‌ای را رد کرد، اعمال فشار غیرقانونی بازجویان باعث صدور رای اخراج این زندانی سیاسی از سوی دادگاه تخلفات اداری و تایید آن توسط دیوان عدالت اداری شد.

سیامک قادری روزنامه نگار دربند سابقهٔ فعالیت در خبرگزاری ایرنا به عنوان معاون سردبیر اجتماعی، خبرگزاری سینا سازمان ملی جوانان به عنوان سردبیر، اخبار به عنوان گزارشگر، امید مردم به عنوان گزارشگر، صبح خانواده به عنوان خبرنگار، روزنامه ایران به عنوان خبرنگار، ایرانیان به عنوان سردبیر، ابتکار به عنوان دبیر سرویس خارجی و معاون سردبیر، خبرگزاری ایلنا به عنوان مدیر خبر، روزنامه اطلاعات به عنوان گزارشگر، اخبار اقتصادی به عنوان گزارشگر و همچنین سایت کلمه پیش از انتخابات ۸۸ و سایت امروز نیوز پس از انتخابات ۸۸ را در کارنامه کاری خود دارد.

این زندانی سیاسی که بدلیل فعالیت‌های رسانه‌ای و گزارش‌های خود از سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و موسوی لاری وزیر کشور دوران اصلاحات تقدیرنامه دریافت کرده است تاکنون افزون بر ۵۰ تن از خبرنگاران جوان را که اکنون در رسانه‌ها فعال هستند آموزش داده است و همچنین وی مسئول کارگاه آموزشی مدیران، سردبیران و خبرنگاران افغان پس از سقوط طالبان بوده است.

سیامک قادری علاوه بر بازداشت در جریانات پس از انتخابات ۸۸، در سال ۱۳۷۸ توسط سپاه پاسداران به دلیل عملکرد خبری در ماجرای کوی دانشگاه تحت پیگرد قرار گرفته بود همچنین وی بدلیل پوشش اخبار زندانیان سیاسی در ایرنا بخصوص موضوع اعتصاب غذای نامبرده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر