۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

دادخواهی پدر ماموستا فرهاد سلیمی از بانکی مون دبیر کل سازمان ملل







ماموستا فرهاد سلیمی اهل شهر سقز در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌اند.
پدر این زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر که با وجود گذشت ۴ سال همچنان بلاتکلیف است طی نامه ای به بانکی مون می‌نویسد: "پسرم هم اکنون همراه با ۱۳۰ نفر دیگر از زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج می‌باشد و به مدت ۴۳ ماه است که بلاتکلیف است. وی بدون اینکه به دادگاه برود یا ابلاغ قرار بازداشت برایش صورت بگیرد در زندان بسر میبرد."
متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:
جناب بانکی مون ناله دردمندانه من را بشنوید که مدت‌های زیادی است که پسرم در زندان‌های رژیم ایران به سر میبرد و هنوز هم بلاتکلیف است.
پسرم یکی‌ از شخصیت‌های مدنی سرشناس غرب کشور است که چون از حق و حقوق ملتش دفاع میکرد چندین بار از طرف مأموران امنیتی مورد تهدید قرار گرفت و در آخر در تاریخ ۱۹/۱۱/۱۳۸۸ به دست نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و به تک سلولی‌های اطلاعات ارومیه انتقال یافت.
لازم به ذکر است در دو دورهٔ  ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تعداد زیادی از فعالان سیاسی- مذهبی‌اهل سنت ترور یا دستگیر شدند که پسر من یکی‌ از این فعالان مذهبی‌ است که دستگیر شده.
پسرم را مدت‌های زیادی در سلول‌های انفرادی اطلاعات ارومیه نگهداری کردند بدون اینکه هیچ گناهی مرتکب شود و هیچ خلافی انجام دهد. حتی از امکانات اولیه یک زندانی که ملاقات، تلفن و هواخوری است بی‌بهر بوده و بعداز مدت یک سال به زندان اوین و بعد از مدتی ‌به زندان مخوف رجایی شهر انتقال یافت.
در طول این مدت چهار سال من چندین بار به مراجع مختلف و اطلاعات رفتم که هیچ جواب قانع کنند‌ای به من نداده اند و جواب سر بالا به من میدهند.
وقتی ‌به اطلاعات ارومیه رفتم آنها گفتند که به دادگاه بروید و به دادگاه مراجعه کردم گفتند که پرونده‌اش در تهران است به تهران آمدم مرا به سنندج فرستادند. وقتی‌ به سنندج رفتم گفتند اصلا پرونده ارومیه به ما ربطی‌ ندارد و اینجا من در نهایت خسته شدم و مدتی‌است به بیماری سرطان گرفتارم و نمیتوانم از خانه بیرون بروم و در بستر بیماری هستم و توان هیچگونه رفت و آمدی ندارم لذا از شما خواستارم که در نامه ایی از مسئولین حکومت ایران خصوصا رئیس جمهور جدید که قول آزادی زندانیا‌ن سیاسی را داده است بخواهید که پسر من و تمام زندانیان سیاسی را که خانواده ها یشان چشم به راه آنان هستند آزاد گردانند.
پسرم هم اکنون همراه با ۱۳۰ نفر دیگر از زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج می‌باشد و به مدت ۴۳ ماه است که بلاتکلیف است. وی بدون اینکه به دادگاه برود یا ابلاغ قرار بازداشت برایش صورت بگیرد در زندان بسر میبرد.
مجید سلیمی پدر ماموستا فرهاد سلیمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر