۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

یورش شبانه ماموران یگان حفاظت به بند عبرت زندان عادل آباد و ضرب و شتم دراویش زندانی







شامگاه روز سه شنبه هفتهٔ گذشته (دوازدهم شهریورماه) ماموران یگان حفاظت اطلاعات زندان عادل آباد با حضور در بند عبرت این زندان، دراویش گنابادی محبوس در این بند را مورد ضرب و شتم قرار داده و با به کارگیری جبر و زور اقدام به تراشیدن سیبیل و ریش آن‌ها کرده‌اند.
به گزارش تارنمای مجذوبان نور، کسری نوری از مدافعان حقوق دراویش گنابادی٬ محسن اسماعیلی، سیدابراهیم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراویش ساکن کوار که همگی در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز محبوس هستند هفته گذشته مورد ضرب و شتم شدید توسط مامورین یگان حفاظت اطلاعات زندان قرار گرفته و ریش و سبیل آن‌ها به زور تراشیده شده است.
به گفتهٔ یکی از ابن زندانیان، هفته گذشته آقای امجاری، رییس حفاظت اطلاعات ظهر روز درگیری همراه با یک ماشین ریش تراش به بند عبرت رفته و با هدف تحقیرشان آن‌ها را وادار به تراشیدن شارب و ریش خود می‌کند، که دراویش از انجام اینکار سرباز زده و پس از آن نیز آقای کسری نوری به عنوان نماینده دراویش زندانی در مورد توهین آمیز بودن این اقدام با معاون زندان صحبت می‌کند، اما چند ساعت پس از این گفت‌و‌گو، ماموران یگان حفاظت زندان بصورت شبانه، باتوم به دست و با دستور اکید رییس زندان برای تراشیدن ریش و سبیل دراویش گنابادی به بند حمله ور شده با ضرب و شتم شدید این پنج دراویش زندانی، آنان را به بند‌های جداگانه‌ای اعم از ارشاد (سیاه چال) ٬ زیرزمین و انفرادی منتقل کرده و ریش و سبیل آن‌ها را با توسل به زور می‌تراشند و پس از یک روز دوباره این افراد را به بند عبرت باز می‌گردانند.
این اقدام در حالی صورت گرفت که برای تشدید فضای امینتی و جلوگیری از انتشار خبر ضرب و شتم و اهانت به این افراد، در طول این مدت تمام زندانیان بند عبرت زندان عادل آباد شیراز، اعم از زندانیان مسیحی ٬ بهایی و... از حق داشتن هرگونه تماس تلفنی محروم شده بودند، تا هیچگونه خبری به بیرون از زندان درز پیدا نکند. همچنین تاکنون مسولان زندان از علت انجام این اعمال (تراشیدن سیبیل و ریش ٬ ضرب و شتم ٬ محرومیت از تماس تلفنی و...) به خانواده‌های این ۵ درویش گنابادی توضیحی نداده‌اند.
خانواده دراویش گنابادی در ملاقات صبح امروز از وضعیت جسمی و روحی دراویش زندانی ابراز نگرانی کرده‌اند و و اعلام داشتند که با توجه که ضربات شدید وارده به ناحیه شکم و ضعف جسمی شدید آن‌ها، خواستار انتقال فوری آن‌ها به مراکز درمانی و پاسخگویی مسئولین در مورد اتفاقات هفته گذشته در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر