۱۳۹۲ آذر ۲۷, چهارشنبه

۱۰۰ کارگر «سازه‌های آبی» بیکار شدند









۱۰۰ کارگر شاغل در شرکت پیمانکاری «سازه‌های آبی» پس از چهار ماه تأخیر در دریافت حقوق، سرانجام با فسخ قرارداد کارفرما با پیمانکار بیکار شدند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،«غلامرضا محمدی» دبیر خانه کارگر شهرستان طبس با اعلام این خبر  گفت: شرکت پیمانکاری سازه‌های آبی، مجری پروژه‌های شرکت کک طبس، با وجود آنکه پروژه‌های اجرایی در دست اقدام خود را هنوز به پایان نرسانده به دلیل فسخ یک طرفه قرار داد از سوی شرکت کک طبس تمامی کارگران را اخراج کرده است.
او درباره علت فسخ قرار داد گفت: شرکت کک که تبدیل کننده ذغال سنگ به ذغال کک است، مدعی است شرکت سازه‌های آبی طبق قرار داد عمل نکرده و در ساخت سازهای بتنی کوتاهی کرده است.
این فعال کارگری در مورد سرنوشت کارگران بیکار شده گفت: این کارگران در زمان اشتغال نیز با قرارداد یک ماهه کار می‌کردند، اما با وجود قراردادهای کوتاه مدت هر کدام ۱ تا دو سال سابقه کار دارند که طبیعتا پس از اخراج به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.
دبیر خانه کارگر طبس ادامه داد: بدلیل آنکه بیمه این کارگران در ماهای مهر و آبان به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است امکان دارد برقراری بیمه بیکاری آنان با مشکل روبرو شود.
محمدی، بیکاری و پرداخت نکردن مطالبات معوقه این کارگران که در شرایط سخت کار کرده‌اند را غیر قانونی دانست و در خاتمه گفت: متاسفانه تا به امروز توجه‌ای به مشکلات این کارگران نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر