۱۳۹۲ آذر ۲۷, چهارشنبه

بیهوشی مریم شفیع پور در زندان و انتقال وی به بهداری









 طی هفته گذشته مریم شفیعی پور در بند نسوان زندان اوین به دفعات دچار تپش قلب شده تا جایی که به دلیل بیهوشی کامل و وخامت حال وی به بهداری زندان انتقال داده شد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر با وجود نظر پزشک مقیم در بهداری زندان، مبنی بر نیاز فوری این فعال دانشجویی به “ام آر آی”، مسئولان زندان هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده اند.
این در شرایطی است که مریم شفیع پور از چند هفته پیش از درد شدید دندان رنج می برده و تا کنون موفق به معاینه توسط دندان پزشک نشده و از درمان دندان وی ممانعت به عمل آمده است.
پیش از این، تاریخ جلسۀ دوم دادگاه این فعال دانشجویی محروم از تحصیل زندانی، روز چهارشنبه یازدهم دیماه برابر با اولین روز سال میلادی ۲۰۱۴ در شعبه‌ی پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی عنوان شده بود.
جلسۀ اول دادگاه خانم شفیع پور در روز ۲۹ مهرماه (۲۱ اکتبر) در همین شعبه برگزار شده است.
یک منبع نزدیک به خانوادۀ مریم اتهامات واردشده از سوی دادگاه به وی را “واهی” و “بی‌اساس” خوانده و با تاکید بر این‌که در پرونده‌ی او هیچ‌گونه “مدرک” و “مستندی” وجود ندارد، لجبازی بازجویان در روند پروندۀ مریم را مشهود دانست. پیش از این محمود شفیع پور ، پدر مریم در گفتگو با سایت کلمه گفته بود:”نوع پرونده سازی، اتهامات وارده و برخوردی که با مریم شده دقیقا شبیه رفتار نیروهای امنیتی در سال ۸۸ است و گویی این پرونده از آن سال جا مانده باشد که این گونه برخورد می کنند.”
منبع نزدیک به خانوادۀ شفیع پور ابراز داشت: با وجود اینکه او از نظر جسمی لاغر و ضغیف شده همچنان از روحیۀ بالایی برخوردار است و هیچ یک از اتهامات خود را نپذیرفته است.
مریم شفیع‌پور در روز پنجم مردادماه امسال و پس از حضور در دادسرای شماره دو “شهید مقدس” در زندان اوین، به دستور بازپرس این شعبه بازداشت و بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود، سپری کرد. او از روز هشتم مهرماه به بند زنان این زندان منتقل شد .
این دانشجوی اخراجی رشته‌ی مهندسی کشاورزی دانشگاه بین‌المللی قزوین، اولین دانشجوی بازداشت شده پس از انتخاب حسن روحانی است. او در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به دلیل فعالیت‌های دانشجویی و وبلاگ‌نویسی به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شد. همچنین وی از جمله اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در جریان انتخابات خردادماه سال ۸۸ بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر