۱۳۹۲ آذر ۲۷, چهارشنبه

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه هنر









 دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به وضعیت حاکم بر این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.
به گزارش روزنو، در این تجمع که عصر روز گذشته برگزار شد، دانشجویان با سر دادن شعارهایی خواستار جوابگویی و یا کناره گیری سعید کشن فلاح، رییس دانشگاه هنر شدند.
مطالبات دانشجویان معترض رسیدگی به وضعیت نابسمان علمی دانشگاه، بازگشت اساتید کارآمد، از بین رفتن فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه، آزاد شدن فعالیت تشکل های دانشجویی و نشریات عمومی بود. همچنین در روزهای گذشته اعضای یکی از کانون های فرهنگی(کانون نمایش) که از اولین کانون های فرهنگی دانشجویی تاسیس شده در کشور است در اعتراض به وضعیت نابسامان دانشگاه به صورت دسته جمعی استعفا کردند.
حتی دامنه این اعتراضات به دانشکده موسیقی که واقع در کرج است نیز کشیده شده و دانشجویان خواستار تحقق خواسته هایشان هستند.
دانشجویان معترض دانشگاه هنر همچنین در انتهای این تجمع، نامه ای خطاب به دکتر فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشته اند و در خواست حضور کمیته ای از وزارت علوم برای بررسی وضعیت دانشگاه و تصمیم گیری درباره ریاست دانشگاه هستند.
متن نامه دانشجویان دانشگاه هنر که به روزنو ارسال شده است به شرح زیر است:
جناب آقای فرجی دانا
وزیر محترم علوم،تحقیقات و فناوری
با سلام
دانشگاه هنر تهران با قدمتی قریب به نیم قرن یکی از اصلیترین چهرههای آموزش هنری در کشور و حتی خاورمیانه بوده است. اما در پنج سال گذشته در حالی که تمامی مسئولان آموزش عالی و دانشگاهیان تلاش خود را معطوف بر پیشرفت هرچه بیشتر جامعه ی دانشجویی و دانشگاهی ایران کرده¬اند مسئولین دانشگاه هنر با تصمیمات غیر کارشناسی و سطحی و همچنین با نگاهی امنیتی، فضای دانشگاه را دچار رخوت و فرسایش نموده و بعضاً تصمیماتی اتخاذ کرده اند که ضربات جبران¬ناپذیری را بر پیکره ی این دانشگاه وارد آورده است.
دانشگاه هنر بنا بر اقتضای رشته¬های تحصیلی آن می¬بایست بیش از هر دانشگاه دیگر در کشور فضای مناسب جهت شکوفایی استعدادها، توانایی و خلاقیت¬های دانشجویانش را فراهم آورد که این امر در چند سال گذشته به شکلی تعجب بر انگیز مورد بی¬توجهی مسئولین دانشگاه قرار گرفته است.
اینک ما دانشجویان دانشگاه هنر برای اصلاح فضای موجود و بازیابی نشاط دست به اعتراض زده-ایم و تا احقاق حقوق بدیهی خود از پای نخواهیم نشست و سکوت نخواهیم کرد.
دانشجویان امضا کننده بر این باورند که چارچوب مدیریتی و سازمانی دانشگاه هنر تهران در زمینه¬های مختلف مالی، مدیریتی، علمی و پژوهشی به صورت غیرکارشناسی و ناموفق عمل کرده¬اند که موارد ذکر شده تنها قسمتی از این موارد بیشمار می¬باشد:
۱ – عدم شفاف¬سازی گردش مالی دانشگاه
۲- عدم پایبندی به تعهدات عمرانی و گسترش کند ساخت و ساز فضاهای مورد نیاز دانشگاه (ساخت و مرمت غیراصولی ساختمان در پردیس باغ ملّی و عدم تجهیز مناسب آن، عدم بازسازی و تجهیز تنها آمفی تئاتر استاندارد دانشگاه {تالار فارابی} ، عدم ساخت به موقع فضای آموزشی (کارگاه ها، آتلیه ها،پلاتوها و…)، عدم تجهیز کتابخانه ، عدم تجهیز دانشگاه به ابزار تخصصی رشته ها ، عدم توجه به امکانات رفاهی از قبیل کمبود فضای خوابگاه ها ، کیفیت نامطلوب تغذیه، عدم تخصیص بودجه به جشنواره ای چون جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی، رویدادهای فرهنگی و …… )
۳ – اتخاذ تصمیمات غلط، آسیب¬زننده و ایجاد جو مخرب روانی برای دانشجویان (انجام آزمایشی طرح تفکیک جنسیتی، نصب دوربین در محیط علمی دانشگاه به قصد ارعاب دانشجویان، رفتار غیرمحترمانه و برخورد بد مسئولین با دانشجویان و کارمندان دانشگاه، احضار دانشجویان به کمیته انضباطی و …)
۴ – جلوگیری از افزایش فعالیت¬های دانشجویی و عدم حمایت از این فعالیت (عدم تسهیل برگزاری جشنواره فیلم کوتاه نهال، عدم تخصیص اعتبار به جشنواره¬ی بین¬المللی تئاتر عروسکی، عدم تشکیل کرسی¬های آزاداندیشی، مانع تراشی برای تشکل¬ها و کانونهای دانشجویی، عدم تخصیص بودجه کافی برای فعالیتهای فرهنگی و عدم جوابگویی به دانشجویان منتقد، جلوگیری از انتشار نشریات عمومی دانشجویی و …)
۵ – جذب اساتید بدون توجه به سطح علمی آنها، مانع تراشی و کم¬رنگ نمودن حضور اساتید فعال و بادانش، بی توجهی به اصل شایسته سالاری. طوری که برخی افراد با دو یا سه سال سابقه ناگهان به بالاترین مراتب در هیئت علمی رسیده اند و اساتید باسابقه و محبوب دانشگاه به حاشیه رانده شده اند.
۶ – ناهماهنگی میان جذب دانشجو و تجهیزات علمی و رفاهی دانشگاه.
با در نظر گرفتن مطالب ذکر شده؛ ما دانشجویان دانشگاه هنر تهران از جنابعالی تقاضا داریم تا هیئتی برای بازرسی منصفانه و عادلانه به دانشگاه هنر تهران اعزام کنید و برای نجات دانشگاه هنر تهران از وضع موجود و بازگشت آن به دوران پر شکوه و درخشان خود چاره¬ای بیاندیشید.
من الله توفیق
دانشجویان دانشگاه هنر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر