۱۳۹۲ اسفند ۲۲, پنجشنبه

امتناع امام جمعه راسک از شرکت در دادگاه مجدد





امام جمعه راسک و وکیلش از شرکت در دادگاهی که قرار بود در زندان برگزار شود امتناع کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک و فرزندش حافظ عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت راسک از شرکت در دادگاهی که قرار بود امروز سه شنبه ۲۰ اسفندماه در داخل زندان مرکزی زاهدان برای آن‌ها بر گزار شود امتناع کردند و وکیل آن‌ها هم با غیر قانونی خواندن برگزاری دادگاه در زندان از شرکت در آن سرباز زد.
یک منبع مطلع در این زمینه گفت: صبح امروز قاضی شعبه ۱۰۵ جزائی به نام قاضی سوری با حضور در زندان مرکزی زاهدان و احضار مولوی فتحی محمد نقشبندی و عبدالغفار نقشبندی از بند قرنطینه زندان قصد برگزاری دادگاه داشته که با ممانعت این دو زندانی مواجه شده است.
این منبع در ادامه گفت: این دو زندانی سیاسی با فرمایشی خواندن دادگاه در مورد تشکیل آن به چهار چیز اعتراض کرده‌اند: ۱. غیر قانونی بودن برگزاری دادگاه در زندان ۲. عدم حضور وکلای پرونده ۳. عدم حضور هیچ یک از ۱۰ متهم دیگر این پرونده ۴. نبود شاکی برای پرونده.
دولت مولوی نقشبندی و ۱۰ تن از نزدیکانش را متهم می‌کند که در ترور مولوی جنگی زهی روحانی نزدیک به حاکمیت دست داشته‌اند اما این افراد با رد این اتهام وزارت اطلاعات را متهم به پرونده سازی برای جو سازی و تخریب فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها می‌کنند و خواهان برگزاری دادگاه علنی و صالحه هستند.
شایان ذکر است پس از نزدیک به ۱۰۰ روز از آخرین جلسه دادگاه این زندانیان به رغم وعده‌های آزادی از مسئولان بلند پایه استان سیستان و بلوچستان احکام سنگینی از اعدام، زندان و تبعید برای این زندانیان صادر شده و پس از اعتراض به احکام صادره پرونده این زندانیان در دیوان عالی کشور تعیین شعبه شده است اما با این وجود وزارت اطلاعات با برگزاری دادگاه‌های بدون ضابطه سعی در تاخیر دادرسی در پروسه اجرایی پرونده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر