۱۳۹۲ اسفند ۲۲, پنجشنبه

امتناع حشمت الله طبرزدی و سعید ماسوری از اعزام به بیمارستان





سعید ماسوری از اعزام به مراکز درمانی و حشمت الله طبرزدی از اعزام به دادستانی در اعتراض به برخوردهای غیر انسانی با زندانیان امتناع کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه قرار بود حشمت الله طبرزدی به بازپرسی و سعید ماسوری به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شوند.
این دو زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به برخوردهای غیر انسانی با زندانیان هنگام اعزام به مراجع قضایی و مراکز درمانی و همچنین ضرب و شتم لقمان مرادی هنگام اعزام به دادگاه به مسئولین اعلام کردند که به هیچ وجه حاضر به ترک سالن خود نیستند.
لقمان مرادی زندانی سیاسی کرد روز یک‌شنبه ۴ اسفند ماه هنگام اعزام به دادگاه مورد ضرب و شتم شدید از طرف مسئولین زندان قرار گرفت.
حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.
این روزنامه نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.
سعید ماسوری در دی ماه سال ۱۳۷۹ به همراه غلام حسین کلبی به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و تا این لحظه را بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اهواز، اوین و رجایی شهر سپری کرده است.
نامبرده در سال ۱۳۸۱ و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.
سعید ماسوری از زمان دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر