۱۳۹۲ اسفند ۲۲, پنجشنبه

رحمان عساکره به زندان وکیل‌آباد مشهد تبعید شده است





رحمان عساکره از فعالین عرب اهوازی و از اعضای موسسه الحوار (گفتگو) به زندان وکیل‌آباد مشهد تبعید شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رحمان عساکره یکی از اعضای مؤسسه الحوار (گفتگو) شهر رامشیر(خلفیه) به اتهام محاربه با خدا، افساد فی الارض، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست “سید محمد باقر موسوی” محاکمه شد.
وی با وجود رد اتهامات در دادگاه به ۲۰ سال حبس تعزیری و تبعید در زندان مشهد محکوم شد. حکم صادره علیه این فعال فرهنگی عرب روز دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ به وی ابلاغ شد.
رحمان عساکره متاهل و دارای ۵ فرزند است . پسر ۱۶ ساله او بنام ” حامد” در زمستان ۱۳۹۱ در یک سانحه رانندگی درگذشت. مسؤلان زندان و مقامات قضایی به او اجازه ندادند که در مراسم خاکسپاری و سوگواری فرزندش شرکت کند.
مسؤلان زندان کارون بدون توجه به وضعیت اقتصادی خانواده عساکره، هزینه انتقال وی از اهواز به مشهد را از خانواده اش دریافت کرده و او را جهت تکمیل دوران محکومیتش به شهر مشهد تبعید کردند. این اقدام مسئولان قضایی نوعی مجازات و آزار برای خانواده رحمان عساکره است که به دلیل ناتوانی مالی از ملاقات هفتگی وی محروم خواهند شد.
رحمان عساکره، دبیر شیمی، فعال فرهنگی و از فعالان مؤسسه فرهنگی الحوار در شهر خلفیه (رامشیر) است که همزمان با تعدادی دیگر از اعضای انجمن الحوار در تاریخ نهم اسفند ۱۳۸۹ بازداشت شد.
وی فارغ‌التحصیل رشته شیمی است و به هنگام بازداشت دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه علوم و تحقیقات شهر اهواز بود. عساکره هم پرونده ای هاشم شعبانی نژاد و هادی راشدی است که در اوایل دی ماه سال جاری خبر اعدام آنها به خانواده‌هایشان اعلام شد.
اعضای دیگر این موسسه فرهنگی محمد علی عموری نژاد، جابر البوشوکه و مختار البوشوکه هستند که محکوم به اعدام بوده و هم اکنون در زندان کارون بسر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر