۱۳۹۲ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

بازداشت صدهاتن در تجمع دراویش در مقابل ساختمان دادستانی





طی تجمع دراویش در روز جاری صدها تن از جمله ۳۰ زن و سه کودک در مقابل ساختمان دادستانی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده دراویش گنابادی زندانی که با خلف وعده مسئولین نسبت به اعزام دراویش بیمار به مراکز درمانی و همچنین بازگرداندن رضا انتصاری، فرشید یدالهی و سعید مدنی به زندان اوین روبرو شدند، طی روز یک‌شنبه مجددا در مقابل دادستانی تهران دست به تجمع زدند.
یکی از شرکت کنندگان در تجمع به گزارشگر هرانا گفت: “ما امروز تا ساعت ۱۱ صبر کردیم و وقتی فهمیدیم به ما دروغ گفته اند به مقابل دادستانی رفتیم. ولی اینبار نیروهای پلیس که اینبار پلیس‌های زن نیز به همراهشان بودند به ضرب و شتم و بازداشت تجمع کنندگان پرداخند.”
وی در ادامه گفت: “بازداشتی‌های دیشب همگی آزاد شدند. ولی طی روز جاری ۳۰ زن و ۳ کودک که به همراه مادرانشان بودند و ۴۰۰ مرد بازداشت شدند و همگی به زندان اوین منتقل شدند.”
هم‌چنین یکی دیگر از شرکت کنندگان به خبرگزاری هرانا گفت: “خانمها رابشدت کتک زدند و رفتاری بشدت وحشیانه با شرکت کنندگان داشتند.”
گفته می شود دراویش زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین قصد دارند روز آینده از رفتن به ملاقات با بستگان خود خودداری کنند.
گفتنی است، سایت مجذوبان نور تارنمای رسمی دراویش گنابادی طی روز جاری نیز با حملات شدید سایبری روبرو بوده و برای مدتی از دسترس خارج شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر