۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

مریم شربتدار قدس، معلم و فعال مدنی به یک سال حبس محکوم شد





مریم شربتدار قدس، آموزگار، فعال مدنی و از حامیان جنبش سبز، در دادگاهی به ریاست قاضی احمدزاده به یک سال حبس محکوم شد.
 به گزارش کلمه، مریم شربتدار قدس همسر فیض الله عرب سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که طی ماه های گذشته چندین بار برای ارائه ی پاره ای توضیحات به بازپرسی شعبه دو اوین احضار و با قید کفالت آزاد شده بود، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به یک سال حبس تعزیری که به مدت ۵ سال تعلیق شده است محکوم شد.
اتهامات وی بر اساس شکایات سپاه “نشر اکاذیب” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است. تفهیم اتهام وی به دلیل مصاحبه ها و یادداشت هایی بود که در طول چهار سال گذشته و حبس همسرش در زندان اوین منتشر شده بود. در حکم وی آمده به دلیل شرایط خانوادگی و عدم پیشینه ی کیفری یک سال حبس تعزیری وی به مدت ۵ سال معلق می شود که در صورت هر گونه فعالیتی لازم الاجرا خواهد بود.
مریم شربتدار قدس همسر فیض الله عرب سرخی معاون وزیر دولت خاتمی است که پاییز سال گذشته پس از تحمل بیش از ۴ سال و نیم حبس به اتهام حوادث پس از انتخابات ۸۸ از زندان اوین آزاد شده است.
بر اساس این گزارش، یکی از موارد بازجویی وی ارتباط نزدیک و تعامل با خانواده های زندانیان سیاسی مطرح شده است.این حکم در حالی صادر شده است که ساجده عرب سرخی دختر وی نیز طی ماه های گذشته بارها برای بازجویی احضار شده و در انتظار دادگاهی با اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی” است. وی همچنین در دادگاهی غیابی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر