۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

بلاتکلیفی کارگران کارخانه شهرآرنگ





یک کارگر کارخانه مواد غذایی «شهرآرنگ» استان قزوین از پرداخت نشدن دستمزد، عیدی و پاداش کارگران این کارخانه از فروردین سال ۹۰ خبر داد.
این کارگر درخصوص تعطیلی کارخانه شهرآرنگ به ایلنا گفت: از فروردین سال ۹۰ که کارخانه به طور کامل تعطیل شد تاکنون وضعیت ۶ کارگر این واحد بلاتکلیف است و دستمزد‌ها، عیدی‌ها و پاداش آن‌ها پرداخت نشده است.
وی با اشاره به اینکه ۵ نفر از این کارگران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند اظهار داشت: این ۶ کارگر هرکدام حداقل ۲۵ سال در این واحد سابقه دارند. ۵ نفر از این کارگران مشمول مشاغل سخت و زیان آور هستند اما هنوز بازنشست نشده‌اند.
وی ادامه داد: پرونده این کارگران از سال ۶۹ تا ۷۵ نقص دارد و به خاطر دسترسی نداشتن به مدیران کارخانه این نقص‌ها هنوز برطرف نشده و کارگران نمی‌توانند بازنشست شوند.
وی افزود: با وجود اینکه کارخانه در این سه سال هیچ تولیدی نداشته این کارگران به خاطر تعلق گرفتن بیمه در واحد حضور داشته‌اند و به همین علت فرصت کار در شغل دیگری را پیدا نکرده‌اند.
این کارگر درخصوص وضعیت کنونی شرکت شهرآرنگ تصریح کرد: شهرآرنگ هنوز اعلام انحلال نکرده و کارگران نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند. در مقطعی، به خاطر شکایت کارگران مقداری آهن آلات کارخانه به مزایده گذاشته شد و از این طریق بخش کوچکی از معوقات کارگران پرداخت شد. اما در حال حاضر بانک به خاطر بدهی‌ها این واحد را تصرف کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر