۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با موانع امنیتی روبروست











یکی از نشریات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی این تشکل با نام «موج نو» توقیف شد

تشکل «مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان» که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، سه بار با حکم تعلیق فعالیت مواجه شده بود، اکنون با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هنوز با موانع و مشکلات امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری مجمع اسلامی دانشجویان، دو بار طی نامه‌های سرگشاده خطاب به دکتر روحانی خواهان برداشته شدن فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه سمنان شده بود، اما همچنان برخوردهای سلیقه‌ای و غرض ورزانه در این دانشگاه ادامه دارد.
در سال تحصیلی جدید، نه تنها برنامه‌های سیاسی این تشکل، بلکه برنامه‌هایی نظیر «اجرای کنسرت موسیقی»، «تریبون آزاد دانشجویی» و «فراخوان کتاب خوانی» نیز با سد «عدم صدور مجوز» مواجه شد. اخیرا نیز برنامه «بزرگداشت دکتر مصدق» با سخنرانی دکتر احسان شریعتی و حسین شاه حسینی که قرار بود سی‌ام اردیبهشت و به مناسبت زادروز دکتر مصدق برگزار شود، با عدم صدور مجوز از سوی هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی، به دلایل «ایجاد حاشیه در شهر و دانشگاه» و همچنین «عدم موافقت نهادهای خارج دانشگاهی با اجرای این برنامه»، برگزاری آن لغو گردید.
در همین هفته نیز یکی از نشریات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی این تشکل با نام «موج نو» توقیف شد؛ دلیل توقیف این نشریه، ننوشتن نام نویسندگان و منابع مطالب و مقالات مندرج در نشریه عنوان شد که این حکم با ماده ۱۸ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر فعالیت نشریات دانشگاهی تناقض آشکار دارد. همچنین به مدیران مسئول نشریه‌های «والش»، «سایه» و «قاب شیشه‌ای» که همگی به صاحب امتیازی این تشکل هستند، تذکراتی داده شده است که خلاف دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر فعالیت نشریات دانشگاهی می‌باشد.
گفتنی است، این تشکل جزء معدود تشکل‌های دانشجویی منتقد کشور است که همچنان به صورت رسمی و قانونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر