۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

تحصن مردم بافق، سنگ آهن را به تعطیلی کشاند





واگذاری سنگ آهن بافق به بخش خصوصی برغم مخالف‌های بسیاری که صورت گرفت همچنان در پرده ابهام است وهنوز مشخص نیست که تلاش‌های مردم ومسئولین به کجا می‌رسد. در آخرین اقدامات مقرر شد که این واگذاری از سایت سازمان خصوصی سازی حذف و خصوصی سازی متوقف شود. اما این وعده متحقق نشد ومردم نگران را که به دلیل عملکردهای مسئولین قبلی بی‌اعتماد شده‌اند به اعتصاب وتحصن واداشت. به این گونه که اکنون سنگ آهن بافق تعطیل شده است.
به گزارش آوای کار، این در حالی است که حتی دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر عدم انجام هر گونه کار در این زمینه بدون نظر مسئولان استان همچنان بدون تاثیر عمل مانده وگویا باندی قوی‌تر در پی اعمال نظرات خود در مورد این شرکت است. «بشارت نو» برای پی گیری وضعیت کنونی معدن گفت‌و‌گوهائی با مسئولین شهر بافق انجام داده است که ما (منظور از ما در اینجا سایت کلمه است) به بخش هائی از آن اشاره می‌کنیم.
محمد حسن تشکری، رئیس شورای شهر بافق: چطور است که نامه آقای جهانگیری مبنی بر توقف خصوصی سازی در بافق قرائت شده، اما نتوانسته در تهران به سازمان خصوصی سازی یعنی از یک دفتر به دفتر دیگر برود؟ آیا تهران تا این حد بزرگ است؟ یا دستی درکار است؟ محمد حسن تشکری تاکید کرد: استاندار ۲۷ اردیبهشت برای توقف خصوصی سازی با رئیس سازمان خصوصی سازی جلسه مشترکی داشت که در حین‌‌ همان جلسه، سازمان خصوصی سازی به طور میانگین هر ساعت ۲ تا ۳ مرتبه با سنگ آهن بافق تماس گرفته واسامی سهامداران را درخواست کرد. این در حالی بود که استاندار برای توقف خصوصی سازی تلاش می‌کرد اما واگذار شرکت سنگ آهن در بورس به نماینده سهامداران شرکت سنگ آهن بافق اعلام کرد: کار واگذاری تمام شده است. شما به دنبال چه هستید؟ استاندارتان برای چه تشکیل جلسه داده است؟
عجیب است که آقای جهانگیری و وزیر صنعت ومعدن وتجارت مخالفند ونامه کتبی به وزیر اقتصاد و دارائی داده شده اما گوش کسی بدهکار نیست وهیچ کس نمی‌تواند کاری بکند.
محمد عباسی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق: علت تعطیلی کنونی شرکت سنگ آهن بافق، اعتراض مردم به لغو نشدن خصوصی سازی است. خصوصی سازی شرکت سنگ آهن بافق ۲ شق است. به این گونه که ۷۱/۵ درصد از آن به صندوق بازنشستگی فولاد و ۲۸/۵ درصد آن از آن در فرابورس واگذار شود. مردم ومسئولین به طور شفاف موضع گیری واعلام مخالفت کردند. در جلسه مشترک استاندار با پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری، مقرر شد از این پس به دلیل نارضایتی مردم ومحرومین منطقه، طبق دستور پیشین جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در باره شرکت سنگ آهن بافق با هماهنگی مسئولین شهرستان واستان اقدام وخواسته‌های آنان دیده شود. مردم بافق مارگزیده شده‌اند، چرا که پیش از این نیز ۲ مرتبه وعده‌های مسئولین محقق نشد وعملکرد مسئولین قبلی آنچنان نامناسب بوده که بی‌اعتمادی مردم را بدنبال داشته واین علت تحصن کنونی است. امیدواریم که با همکاری مسئولین شاهد حوادثی نباشیم که در سال ۹۰ برای بافق رخ داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر