۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

برگه وکالت چهار شهروند اهل‌سنت محکوم به اعدام امضاء شد





حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی اجازه پیدا کردند تا برگه‌های وکالت خود به دو وکیل حقوق بشری برای پیگیری پرونده‌هایشان را امضاء کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۴ خرداد ماه چهار زندانی اهل‌سنت محکوم به اعدام به‌نام‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
این انتقال و خطر اجرای حکم با واکنش مناسب محافل حقوق بشری و جامعه مدنی داخل ایران روبرو شد تا جایی که اعدام این افراد به گفته مسئولان زندان به تعویق افتاد.
طی روز جاری نیز مسئولان زندان اجازه دادند تا برگه‌های وکالت از سوی این چهار زندانی به امضا برسد که طی آن ایشان به دو وکیل حقوق بشری اجازه دادند پرونده قضائیشان را پیگیری کند.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: “دادیار ناظر بر زندان اجازه ملاقات این دو وکیل حقوق بشری با زندانیان را صادر کرد، اما رئیس زندان که یک فرد اداری محسوب می‌شود و نه قضایی با انجام این ملاقات مخالفت کرده است. به همین دلیل طی روز جاری ملاقاتی با وکلا صورت نگرفت.”
این چهار زندانی پیش از این در دادگاهی که به صدور مجازات اعدام برایشان منجر شد از حق انتخاب وکیل تعیینی محروم بوده‌اند و بارها تقاضای تجدید محاکمه در دادگاهی علنی و عادل را مطرح کرده‌اند.
همچنین مسئولان زندان به خانواده‌ها اطمینان دادند که حکم اعدام فعلا اجرا نخواهد شد و به همین دلیل تعداد زیادی از خانواده‌های این چهار زندانی اهل‌سنت که از روز یک‌شنبه در مقابل زندان قزل‌حصار تحصن کرده بودند به شهر سنندج بازگشتند و تنها تعداد معدودی در تهران باقی مانده‌اند.
این چهار زندانی محکوم به اعدام اهل‌سنت از زمان انتقال به زندان قزل‌حصار در اعتصاب غذا بسر میبرند و تاکنون خبری مبنی بر شکسته شدن اعتصاب ایشان بدست این خبرگزاری نرسیده است.
گفتنی ست که آقایان حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی» در طی دادگاهی مغشوش و بدون حق داشتن وکیل تعیینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
این افراد اتهام انتصابی را در تمام طول دادرسی تکذیب کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر