۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

مهدی فراحی شاندیز به زندان رجایی شهر منتقل شد





مهدی فراحی شاندیز زندانی سیاسی آموزشگاه زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و هم‌اکنون در بند ۱ این زندان در بین زندانیان خطرناک نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی فراحی شاندیز روز دوشنبه از بند ۸ زندان اوین (آموزشگاه) به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و هم‌اکنون در سالن ۲ بند ۱ این زندان بسر میبرد.
این بند به زندانیان عادی که غالبا قتل یا سرقت مسلحانه مرتکب شده‌اند اختصاص داشته و از وضعیت بهداشتی بسیار نامناسبی برخوردار است.
بغیر از مهدی فراحی شاندیز یک زندانی بهایی بنام شهرام چینیان نیز در این بند نگهداری می‌شود.
مهدی فراحی شاندیز که تا کنون چندین بار به اتهام‌های سیاسی بازداشت شده است، در روز کارگر سال ۸۸ در پارک لاله تهران دستگیرشده وه‌مان شب ماموران وزارت اطلاعات خانه‌اش را جستجو و کلیه مدارک، وسایل شخصی و کتب را ضبط کردند.
فراحی شاندیز در پی این دستگیری به ۹ ماه حبس محکوم شد که بیشتر آنرا درسلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین گذراند و بهمن ماه ۸۸ از زندان آزاد شد.
وی آخرین بار پس از مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای گرفتن لوازم و مدارک توقیف شده‌اش (گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، کامپیو‌تر و…) با ممانعت آن‌ها از ورود به شعبه مورد نظر مواجه شد و پس از مقاومت، دستگیر و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری و اخلال در نظم به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر