۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

حمایت شخصیتهای مدنی و سیاسی برای نجات چهار زندانی اعدامی





طی ۲۴ ساعت گذشته شخصیتهای مدنی و سیاسی با صدور بیانیه و یا حضور در بین خانواده چهار زندانی اهل‌سنت که در آستانه اعدام قرار دارند خواستار توقف اجرای حکم ایشان شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، برخی اعضای کارزار لگام (لغو گام بگام اعدام) متشکل از خانم نرگس محمدی و آقایان محمد ملکی، فریبرز رییس دانا، علیرضا جباری و محمد نوری‌زاد روز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه به زندان قزل حصار رفتند تا با خانواده این ۴ زندانی اهل‌سنت محکوم به اعدام دیدار کنند.
خانواده حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از سه روز پیش در مقابل زندان قزل‌حصار تحصن کرده و خواهان بازگردانده شدن عزیزانشان به زندان رجایی شهر کرج هستند.
این چهار زندانی اهل‌سنت که از روز شنبه ۲۴ خرداد ماه جهت اجرای حکم اعدام به زندان قزل‌حصار منتقل شدند از همان روز در اعتصاب غذا بسر میبرند.
ماموران امنیتی زندان قزل‌حصار طی روزجاری خانواده‌ها را تهدید کردند که باید هرچه زودتر به تحصن خود خاتمه دهند، ولی خانواده‌ها همچنان در کنار در زندان قزل‌حصار بصورت ۲۴ ساعته باقی مانده‌اند.
حشمت الله طبرزدی روزنامه نگار زندانی و دبیر جبهه دمکراتیک ایران.
ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺣﺸﻤﺖ ﺍﻟﻪ ﻃﺒﺮﺯﺩﯼ، ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻣﺤﺒﻮﺱ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ،ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻏﺮﯾﺐ ﺍﻟﻮﻗﻮﻉ ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﭼﻬﺎﺭ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺭﺍ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺠﺎﻣﻊ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻗﺒﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﺑﯽ ﻋﺪﺍﻟﺘﯽ ﻣﻮﺿﻊ ﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﻨﺪ.
ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺿﻤﻦ ﻫﻤﺪﺭﺩﯼ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﯼ ﺍﯾﻦ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ، ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﻓﻌﺎﻻﻥ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮﯼ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺧﻮﺩ، ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﭼﻬﺎﺭ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺷﻮﻧﺪ .
درخواست شاهرخ زمانی عضو کمیته ی پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری برای نجات جان چهار زندانی عقیدتی سیاسی اهل‌سنت از نهادهای حقوق بشری.
جان زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در خطر است و کسی برایش مهم نیست که از شنبه این عزیزان هم وطن سه بار پای چوبه دار رفته اند من به نوبت خود خواستار متوفق شدن اعدام این زندانیان عقیدتی سیاسی هستم و همدردی خود را با خانواده این عزیزان اعلام میکنم و از تمام نهادها و سازمانهای حقوق بشری درخواست میکنم که برای نجات جان ابن چهار نفر از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.
شاهدخ زمانی ۲۷/۳/۱۳۹۳
زندان گوهر دشت
تقاضای حجة‌الاسلام احمد منتظری برای تجدید نظر در احکام اعدام
بسمه تعالی
جناب آیت الله آقای صادق لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه
پس از سلام، استحضار دارید که آتش جنگ شیعه و سنی در منطقه شعله‌ور شده است و سوژه اصلی محرکان این جنگ برخورد دولت شیعی عراق با اهل سنت و احساس بی‌توجهی به حقوق آنان می‌باشد. به یقین اجرای حکم اعدام چهار نفر از زندانیان اهل سنت کردستان می‌تواند فتنه جنگ شیعه و سنی را عمیق‌تر نماید و ضایعات جبران‌ناپذیری را برای اسلام و مسلمین و دیگر مردم منطقه به بار آورد.
توجه دارید که ریاست‌ها و مسئولیت‌ها دائمی نیست بلکه گذراست و آنچه ماندنی است اثرات خیر و شر اعمال است که جاودان و ابدی است.
بنابر این مقدمه واضح و بدیهی، اینجانب از باب خیرخواهی به شما توصیه می‌کنم احتیاط کنید. احتیاط در صدور و احتیاط در اجرای احکام شدید قضایی و در رأس همه آن‌ها حکم اعدام.
اکنون که موضوع اجرای حکم اعدام مزبور مطرح است به یاد سخن آیت الله محمدی گیلانی افتادم که آیت الله العظمی منتظری در کتاب خاطرات خود آن را چنین نقل کرده‌اند:
یک وقت آقای محمدی گیلانی به من گفت: «من آن وقت که در اوین بودم و شما دادگاه عالی را تشکیل دادید، ناراحت شدم که چگونه پرونده‌ای که ما در آن نظر داده‌ایم، ارجاع شود به کسانی که بسا در حد شاگردان ما هستند، ولی حالا می‌فهمم حق با شما بوده است، بسا کسانی که ما در آنجا حکم اعدام داده بودیم و دادگاه عالی حکم ما را نقض کرده بود الآن داریم آنها را عفو می‌کنیم، حداقل شش هزار نفر که قبلا حکم اعدام داشتند ما الآن آنها را عفو کرده‌ایم و یقین هم دارم که اینها هیچ جا به اسلام و انقلاب ضربه نمی‌زنند». (کتاب خاطرات، جلد اول صفحه۵۲۴)
امیدوارم شما هم این احکام اعدام را برای تجدیدنظر به دادگاهی عالی در حوزه علمیه قم و یا شعبه دیگری از دیوان عالی کشور که به اعتدال نزدیک باشد بسپارید تا به این احتیاط مؤکد اسلام عمل کرده باشید. والسلام.
احمد منتظری ۱۳۹۳/۳/۲۷
10325727_10152356310179191_2338500521143979788_n 10303809_10152356345334191_6463095838189605200_n 10418872_10152356333739191_5444344799292533423_n

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر