۱۳۹۳ مرداد ۲۸, سه‌شنبه

انتقال بازداشت شدگان در دامنه سبلان به زندان مشکین شهر





فعالان ملی- مدنی آذربایجانی بازداشت شده در دامنه سبلان به زندان مرکزی مشکین شهر منتقل شدند و دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۳ مرداد ماه تعدادی از فعالین ملی- مدنی شهرهای استان اردبیل مطابق روال هر ساله، قصد صعود به قله ساوالان را داشتند، که ماموران امنیتی و انتظامی با مسدود کردن جاده پناهگاه ساوالان مانع صعود اکثر آنان شدند.
همچنین تعدادی از فعالان که توانسته بودند خودشان را به پناهگاه ساوالان برسانند، توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند.
طبق آخرین اخبار رسیده، فعالان ملی-مدنی دستگیر شده در دامنه کوه ساوالان بعد از ظهر ۲۵ مرداد ماه به صورت جداگانه به بندهای زندان مرکزی مشکین شهر منتقل شده‌اند.
بازداشت شدگان که رحیم غلامی، آیدین ذاکری، میثم جولانی، جعفر رستمی، سعید حسینی، حمید قوتی، حبیب نگهبان، عیسی عزیزی، حسن جولانی و رضا قومی نام دارند در مورخه ۲۶ مرداد ماه، در اعتراض به دستگیری و بازداشت غیر قانونی و همچنین صدور وثیقه غیر قانونی ۱۰ میلیونی برای آزادی موقتشان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «دادگاه مشکین شهر اتهام شیوع تبلیغ علیه نظام را به ایشان تفهیم کرده، درحالی که چنین اتهامی به این شکل در قانون مجازات اسلامی قدیم و جدید وجود ندارد.»
وی در ادامه بیان داشت: «بازداشت شدگان اعلام کرده‌اند حاضر به تودیع قرار وثیقه تعیین شده نیستند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر