۱۳۹۳ مرداد ۲۸, سه‌شنبه

مراسم بزرگداشت زنده یاد جمال حسینی در تورنتو کانادا برگزار شد / تصویری





مراسم بزرگداشت زنده یاد سید جمال حسینی، عضو بنیانگذار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و سردبیر فقید خبرگزاری هرانا در شهر تورنتوی کانادا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مراسم بزرگداشت زنده یاد سید جمال حسینی، به همت جمعی از گروه‌ها و فعالان سیاسی و مدنی کانادا روز گذشته مورخ ۲۶ مردادماه در شهر تورنتو برگزار شد.
این مراسم که با حضور چشمگیر هنرمندان ایرانی روبه رو بود در ساعت ۲ بعدازظهر با پخش سرودهایی میهنی با مدیریت آرنوش ازرحیمی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق آغاز شد، در مراسم مورد اشاره زندگی نامه زنده یاد حسینی برای حضار قرائت شد و سپس آقای امیر مهیم، شاعر و نویسنده سر‌شناس مقیم کانادا، قطعاتی از اشعار خود را به این مناسبت برای حضار قرائت نمودند.
در ادامه برنامه و پس از شعرخوانی یکی از دانشجویان هنر دانشگاه یورک، ویدیوی آخرین مصاحبه زنده یاد حسینی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و همینطور فعالیت‌های تشکل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران برای حضار به نمایش درآمد.
در ادامه خانم رویا عراقی از فعالان سیاسی ساکن این شهر درباره وضعیت پناهندگان ایرانی ایراد سخن نمودند، این مراسم با پخش موزیک ویدیویی ساخته پارسا اولیایی فرد در مورد زنده یاد حسینی ادامه یافت. ستاره حسن‌پور، فعال حقوق بشر از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
در ادامه حسن زارع‌زاده اردشیر، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی سابق با انتقاد از دولت کانادا در تعلل در پذیرش زنده یاد حسینی، مسئله حقوق بشر و پناهندگان ایرانی را یک مسولیت فردی برای تمامی هموطنان خواند. وی خواستار توجه بیشتر به وضعیت پناهندگان ایرانی شد. مراسم مورد اشاره با پخش موزیک ویدیوی دیگری ادامه یافت.
سیاوش بهمن از همکاران زنده یاد جمال حسینی در ادامه برنامه ضمن بیان خاطراتی از تجربیات شخصی خود در رابطه با ایشان، این ضایعه را به حضار و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و همچنین پیام خانواده مرحوم حسینی را برای جمع حاضر قرائت نمود.
سلمان سیما، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق بعنوان آخرین سخنران مراسم مذکور با تشکر از حضور حاضرین، گرامیداشت جمال را «گرامیداشت انسانیت و حقوق بشر» عنوان نمود، آقای سیما در پایان سخنان خود نامه سید مهدی خدایی، فعال حقوق بشر محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین و از همکاران زنده یاد حسینی را قرائت نمودند.
در حاشیه این مراسم همچنین تصاویری از فعالان حقوق بشر دربند (کمپین ۱۱ اسفند) در قالب حمایت از این زندانیان و درخواست آزادی آنان قرار گرفته بود. این مراسم در ساعت ۴ بعداز ظهر به پایان رسید.
تصاویر مربوط به این مراسم در پی می‌آید:

JM-CN0

JM-CN2

IMG_1577

jamal Canada

JM-CN01

JM-CN7

JM-CN12

JM-CN8

JM-CN09

JM-CN9

JM-CN08

JM-CN3

JM-CN13

JM-CN15

JM-CN10
Jamal Canada

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر