۱۳۹۳ مرداد ۲۸, سه‌شنبه

باز گرداندن افشین کرم پور زندانی بیمار به زندان





امروز، سه‌شنبه، در پی دستور خدابخشی، معاون دادستان تهران، درمان آقای افشین کرم‌پور از وکلا و فعالان حقوق دراویش گنابادی به صورت نیمه کاره متوقف و وی به زندان بازگردانده شد.
به گزارش هرانا به نقل از مجذوبان نور، در پی دستور معاون دادستانی تهران و نامه کتبی وی خطاب به سازمان زندان‌ها برای بازگشت هرچه سریع‌تر افشین کرم‌پور از وکلا و فعالین حقوق دراویش گنابادی، ظهر امروز درمان این درویش گنابادی متوقف و بدون ترخیص پزشک، این درویش زندانی به زندان بازگردانده شد. وی درحالی به زندان اوین بازگشت که دوره فیزیوتراپی مربوط به تنگی کانال نخاع و دیسک کمر وی به طور کامل انجام نشده بود.
این گزارش می‌افزاید که این حقوق‌دان و فعال حقوق دراویش که پیش از این دوران حبس خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین سپری کرده بود، پس از بازگشت به زندان، به بند ۴ زندانیان عادی اوین فرستاده شده است. اقدامی که قصد مسئولین قضایی و زندان را مبنی بر تلاش برای جداسازی دراویش از یکدیگر را بیش از پیش آشکار می‌کند.
آقای افشین کرم‌پور با وجود اینکه بیش از دوسال از تنگی کانال نخاع و دیسک کمر ناشی از اسیب ستون فقرات رنج می‌برد اما به دلیل دستور قاضی صلواتی مبنی بر لزوم استفاده لباس زندان و دسبند در هنگام اعزام به مراکز درمانی، از هر گونه اقدام درمانی محروم مانده بود.
لازم به ذکر است که آقای کرم‌پور توسط حکم غیابی قاضی صلواتی به هفت سال و نیم زندان محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر