۱۳۹۳ مرداد ۲۴, جمعه

جریان برق، جان کارگر ۲۳ ساله را گرفت





کارگر ۲۳ ساله که در کارخانه‌ای اطراف سه راهی نادرلوی آذرشهر، دچار برق‌گرفتگی شده بود، جان داد.
«حبیب حسینقلی‌زاده»، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک مورد برق گرفتگی صبح دیروز (پنج‌شنبه ۲۳ مردادماه) به اتاق فرمان ۱۱۵ استان گزارش شد که بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به محل اعزام شدند.
وی گفت: متأسفانه بعلت شدت سوختگی ناشی از برق‌گرفتگی این کارگر در محل جان باخت.
به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند.
بر اساس آمارهای موجود به طور معمول مرگ‌های ناشی از حوادث کار بیشتر در فصل تابستان رخ می‌دهد، طوریکه تنها در تابستان دو سال پیش بترتیب ۵۶۸ (سال ۱۳۹۲) و ۴۹۱ (۱۳۹۱) مورد مرگ در تابستان رخ داده است.
هم‌چنین سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن بترتیب مهم‌ترین علل مرگ بر اثر حوادث کار هستند.
پارسال (سال ۹۲) ۱۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن با شمار تلفات حوادث کار ۱۷۹۶، ۱۱ درصد افزایش یافته است.
در حوادث کار سال گذشته ۹۶۵ نفر بعلت سقوط از بلندی جان خود را از دست دادند، پس از آن برخورد جسم سخت با ۳۷۱ مورد و برق‌گرفتگی با ۳۰۳ مورد در رتبه‌های بعدی علل مرگ حین کار هستند.
به گزارش ایسنا، مطابق آمارهای موجود بطور معمول سقوط از بلندی مهم‌ترین علت مرگ در حوادث کار محسوب می‌شود به نحویکه پارسال، ۴۸. ۴ درصد علل مرگ در حوادث کار را سقوط از بلندی در بر می‌گیرد.
در سال گذشته ۲۹ هزار و ۲۳۱ مصدوم حوادث کار شامل ۱۱۴۴ زن و ۲۸ هزار و ۸۷ مرد به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۱. ۱ درصد کاهش داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر