۱۳۹۳ مرداد ۲۴, جمعه

برگزاری جلسه دادگاه ۵ زندانی اهل‌سنت





جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ فعال اهل سنت بنام‌های قاسم ابسته، انور خضری، خسرو بشارت، کامران شیخه و ماموستا فرهاد سلیمی بعد از حدود ۵ سال بلاتکلیفی برگزار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دوشنبه ۲۰ مرداد ماه قاسم ابسته، انور خضری، خسرو بشارت، کامران شیخه، و ماموستا فرهاد سلیمی که از حدود ۵ سال پیش بازداشت و به‌صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌بردند به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای احضار شدند.
در این روز، جلسه رسیدگی به اتهامات قاسم آبسته، انور خضری و خسرو بشارت با حضور وکلای تسخیری برگزار شد و اتهاماتی همچون «محاربه و مفسد فی الارض و باغی» به ایشان تفهیم شد.
همچنین رسیدگی به اتهامات کامران شیخه و ماموستا فرهاد سلیمی به‌دلیل عدم حضور وکیل به جلسهٔ دیگری موکول شد.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «طی این جلسه دادگاه وکلای تسخیری با نامهای جعلی حضور یافتند که خواسته‌های اطلاعات را به متهمین تلقین می‌کردند و به جای نماینده دادستان نمایندهٔ وزارت اطلاعات برای تهدید و فشار حضور پیدا کرده بود.»
وی در ادامه بیان داشت: «قاضی محمد مقیسه‌ای متهمین را به صدور احکام سنگین تهدید کرده است.»
این منبع در پایان گفت: «علت بازداشت ماموستا فرهاد سلیمی و دوستانش به ۵ سال پیش بر می‌گردد که سربازی در مهاباد کشته شد. قاتلین سرباز کشته شده بعد‌ها بازداشت شدند، اما مسئولین حاضر به‌‌‌‌ رها کردن ایشان نشدند.»
این پنج زندانی هم اکنون در سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر