۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

راننده کامیون ترانزیت سوخت به افغانستان در آستانه اعدام








 علی عالمی از رانندگان کامیون‌های ترانزیت سوخت که از اسفند ماه ۱۳۸۹ به مدت ۲۲ ماه در رابطه با اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر به کشور از مرز افغانستان در زندان تایباد به سر می‌برد، در آستانه اعدام قرار گرفته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی عالمی راننده یکی از تانکر‌های حمل و ترانزیت سوخت از ایران به افغانستان بوده است که روز ۱۷ اسفند ماه ۸۹ پس از کشف ۹۰ کیلوگرم مواد مخدر در سقف اتاقک کامیون توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر بازداشت شده است.
دادگاه انقلاب اسلامی تایباد آذرماه سال ۹۰ به صورت غیر علنی و بدون حضور هیئت منصفه علی عالمی را محاکمه و به اعدام محکوم کرده بود.
تلاش‌های خانواده عالمی برای تجدیدنظر در این حکم توسط کمیسیون عفو طی یک سال گذشته بی‌نتیجه مانده است و شهباز، دادستان تایباد به درخواست‌های خانواده وی برای بررسی مجدد پرونده پاسخ منفی داده و بر ضرورت اجرای حکم اعدام تاکید کرده است.
گفتنی است داوود فتحی، دیگر متهم این پرونده نیز مرداد ماه سال ۹۰ توسط دادگاه انقلاب اسلامی تایباد محاکمه و به اعدام محکوم شده بود. فتحی چهارشنبه ششم دی ماه در زندان تایباد همراه با نه تن دیگر به دار آویخته شدند. اجرای حکم اعدام داوود فتحی نگرانی‌ها را در رابطه با احتمال اعدام علی عالمی افزایش داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر