۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

اعتصاب غذا و دارو رضا شهابی تا زمان اعزام به مرخصی درمانی ادامه دارد








خانواده رضا شهابی در هفدهمین روز اعتصاب وی اقدام به سپردن وثیقه برای مرخصی درمانی کرده‌اند، این فعال کارگری اعلام کرد تا زمانی که به مرخصی اعزام نشود به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز خانواده رضا شهابی موفق به سپردن وثیقه به دادستانی و طی تشریفات قانونی مربوطه شدند ولی بدلیل پایان وقت اداری، مسئولین گفتند: این زندانی سیاسی فردا به مرخصی درمانی اعزام می‌شود.
روز گذشته که خانواده رضا شهابی موفق به ملاقات با وی شده بودند، خبر دادند که وی بیش از ۱۰ کیلو وزن کم کرده و افت و خیز پی در پی فشار خون و خون ریزی بینی بارز‌ترین مشکلات این فعال سیاسی زندانی بوده است.
گفتنی است، رضا شهابی اعلام کرده است، تا زمان خروج از زندان جهت مرخصی درمانی به اعتصاب غذا و داروی خود ادامه خواهد داد.
رضا شهابی ۱۷ روز پیش یعنی شنبه ۲۵ آذرماه زمانی که به بیمارستان خمینی تهران اعزام شده بود، در پی بدرفتاری مامور اعزام و ممانعت از انجام آزمایشات ضروری اعلام اعتصاب غذا و دارو نمود.
رضا شهابی، فعال کارگری، عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و مسئول سابق واحد کارگری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیش‌تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و هم چنین به اتهام تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی نیز به پنج سال حبس محکوم شده بود. وی همچنین در این حکم به ۵ سال ممنوعیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردیده بود.
لازم به یادآوریست، حکم وی بتازگی از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی تقلیل یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر