۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

شهر زیرزمینی نوش آباد تعطیل شد









 شهر زیرزمینی نوش آباد، اثری تاریخی که به "اویی" معروف و بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان نام گرفته است، بر اساس شنیده‌ها به علت عدم رعایت شئونات اسلامی و حجاب تعطیل شده است.
بنا به گزارش کاشان نیوز، بعد از ظهر روز جمعه شهر زیرزمینی نوش‌آباد توسط افراد نیروی انتظامی پلمپ شد.
به گفته شاهدان عینی و راهنمایان گردش‌گری در "اویی"، نیروی انتظامی شهر نوش‌آباد با اعلام این‌که به دستور دادستان آران و بیدگل باید شهر زیرزمینی نوش‌آباد تعطیل شود، بدون ارائه دادن حکم قضایی اقدام به خارج نمودن گردش‌گران و راهنمایان نموده و سپس درب ورودی را قفل کرد.
بر اساس این خبر علت تعطیلی این اثر تاریخی که بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان نام گرفته است، عدم رعایت شئونات اسلامی وحجاب عنوان شده است.
شهر زیر زمینی نوش آباد که مشهور به «اویی» است در واقع ساختارهای متراکم، پیچیده و گسترده‌ای چون دالان‌های باریک تودرتو و اتاق‌هایی با ابعاد کوچک ا ست، که از اعماق زمین تا سطح کنونی شهر نیز گسترده شده‌است.
مجموعه "اویی" در زیر بافت قدیم شهر شکل گرفته وتمامی محلات را به یکدیگر وصل کرده است تا در مواقع خطر از آن برای حفاظت از جان و مال مردم که در زمان‌های گذشته در معرض ناامنی قرار داشتند استفاده شود. بر سطح دیوار‌ها و در فواصل اندک، جای پی‌ سوز به چشم می‌خورد. در بعضی قسمت‌ها نیز درون دیوار، سکوهای کوتاهی جهت نشستن ایجاد شده‌است که در بعضی از اتاق‌ها تبدیل به طاقچه جهت قرار دادن اشیاء می‌شود.
گفتنی است "اویی" در سال‌های قبل نیز به علل مختلف محلی و حقوقی بار‌ها تعطیل و بازگشایی شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر