۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

مطالبات وصول‌نشده کارگران کارخانه کنف به ۲۲ماه رسید








 نماینده کارگران شرکت کنف کار رشت اعلام کرد: ۲۵کارگر کارخانه کنف کار رشت ۲۲ ماه حقوق معوقه از کارفرما خود طلب دارند.
او با اشاره به بلاتکلیفی کارگران وکارخانه به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه کنف کار رشت به دلیل آنچه که سوء مدیریت اعلام می‌شود ۲۲ ماه از حقوق و سنوات کارگران شاغل و بازنشسته را نپرداخته است.
او در تشریح جزئیات مشکلات کارخانه کنف کار رشت افزود: کارخانه کنف کار در سال ۸۴ به بهانه خسارات ناشی از بارش برف سنگینی آن سال بارید به بخش خصوصی واگذار شد و۲۴۰ کارگر آن برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند.
او اضافه کرد: پس از اتمام مقرری بیمه بیکاری طبق ضوابط باید کارگران مشغول کار می‌شدند، اما متاسفانه مدیریت این واحد از راه اندازی مجدد کارخانه سرباز زده و برای ماه‌ها حقوق کارگران خود را نپرداخت.
نماینده کارگران افزود: در تمام این مدت بیشتر کارگران کنف کار به مرور بازنشسته شدند بطوری که هم اکنون تعداد کارگران این کارخانه به ۲۵ نفر رسیده است.
این کارگر ارزش ریالی معوقات حقوقی کارگران را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر ۲۲ ماه حقوق معوقه ۲۵ کارگر که سهم هر کدام بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌شود، هیچ کدام از کارگران بازنشسته نیز ریالی بابت سنوات در یافت نکرده‌اند.
او عمده مشکلات کارخانه کنف کار را بعد از خصوصی سازی مشکلات مدیریتی ومالکتی کارخانه عنوان کرد وگفت: از سال ۸۴ که به بخش خصوصی واگذار شد مالکان آن چندین بار تغییر کرده‌اند بطوری که اکنون که کارگران نمی‌دانند که مالک اصلی کارخانه کیست و باید مطالبات خود را چه کسی پیگیر شوند.
این کارگر در خاتمه با اشاره به تجمعات مکرر بازنشستگان وشاغلین در مقابل نهاد‌های مختلف استانی تصریح کرد: تا کنون وعده‌های زیادی از طرف مسئولان به ما داده شد ه و هیچ نتیجه‌ای مبنی بر متقاعد کردن کارفرما برای پرداخت حقوق کارگران به دست نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر