۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

نگرانی نسبت به وضعیت غلامرضا خسروی





نگرانی ها در خصوص وضعیت جسمی «غلامرضا خسروی»، از زندانیانی که در پنج شنبه سیاه بند ۳۵۰، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سلول انفرادی منتقل شد، افزایش یافته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غلامرضا خسروی، که از ۲۸ فروردین ماه سال جاری و در پی وقایع بند ۳۵۰، به انفرادی منتقل شد، کماکان در اعتصاب غذا به سر می برد.
روز گذشته، علی رغم مراجعه همسر آقای خسروی به سالن ملاقات و انتظار کشیدن تا ساعت ۳ بعدازظهر، موفق به ملاقات نشد. وی به همراه ۹ زندانی سیاسی دیگر که کماکان در سلول های انفرادی اند، ممنوع الملاقات شده است.
یکی از اعضای خانواده غلامرضا خسروی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: «هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان نداریم و فقط دوشنبه هفته گذشته که توانستیم ملاقاتی کوتاه داشته باشیم، تاکید کردند که در اعتصاب غذا هستند و با توجه به لاغری مفرط هم، این اعتصاب کاملاً مشهود بود. به هر حال وضعیت جسمی خوبی ندارند و ما به شدت نگران ایشان هستیم.»
وی افزود: «ایشان از ناحیه صورت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند که در پی آن پرده گوششان مشکل پیدا کرده و عینکشان هم شکسته بود. به علاوه به وسیله باتوم و لگد نواحی مختلف بدن ایشان منجمله قفسه سینه به شدت آسیب دیده است.»

غلامرضا خسروی که در پی وقایع پنج شنبه سیاه بند ۳۵۰، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ این زندان منتقل شده است، از همان زمان دست به اعتصاب غذا زد. آقای خسروی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود اما در حین سپری کردن این محکومیت، در یک فرایند غیرقانونی پرونده اش مجدداً به جریان افتاد و به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر