۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

پایان اعتصاب ۷ تن از زندانیان زندان رجایی شهرکرج











هفت نفر از زندانیان سیاسی رجایی شهر با صدور بیانیه به اعتصاب غذای خود پایان دادند

 ۷تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهرکرج که در حمایت از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ دست به اعتصاب زده بودند طی نامه‌ای می‌نویسند: «لذا انتظار می‌رود دولت با پرهیز از مواضع انفعالی و با توجه به اعلام سخنگوی دولت مبنی بر تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی و پیگیری حادثه پنج شنبه سیاه اوین، گزارشی شفاف و منصفانه را منتشر و به اطلاع عموم مردم برساند و مطابق وظایف قانونی خود از حقوق زندانیان و افرادی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند دفاع و تلاش جدی به منظور انتقال زندانیان مصدوم و سایر زندانیانی که هنوز در انفرادی هستند به بند ۳۵۰ انجام دهد.»
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته در زیر می‌آید:
ملت شریف ایران
در پی حمله روز پنج شنبه ۲۸ فروردین به بند ۳۵۰ زندان اوین، ضرب و شتم جمع کثیری از زندانیان و انتقال گروهی از آنان به سلول انفرادی موجی از اعتراضات علیه این اقدام غیرقانونی و مغایر با شئونات انسانی و دینی از سوی جامعه مدنی ایران اعم از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، احزاب و گروههای سیاسی، خانواده‌های زندانیان و برخی نمایندگان مجلس صورت گرفت که نشان داد دیده بانان جامعه مدنی با دقت روند تحولات جاری و تحرک نیروهای حامی وضع موجود را دنبال می‌کنند.
این تلاش جمعی که با ابتکاراتی همچون تراشیدن موی سر و کمپین یاران سرافراز همراه بود- جای قدردانی و سپاسگزاری فر اوان دارد- موجب شد تا آگاهی عمومی نسبت به موانع موجود در برابر نیل جامعه ایران به سوی دموکراسی و حق حاکمیت و مردم و شرایط پیچیده و دشواری که نیروهای تحول طلب در پیش رو دارند، ارتقا یافته و جامعه ایران از هوشیاری بالاتری در این زمینه برخوردار گردد.
البته تهاجم علیه زندانیان ۳۵۰ به بهانه بازرسی مسبوق به سابقه است. سال ۱۳۹۱نیز گروهی از ماموران بدون رعایت شئونات قانونی، دینی و انسانی به بند زنان حمله کردند که به اعتصاب غذای یک هفته‌ای آنان منجر شد. در واقع بدون مداخله و برخورد فعال و بازدارنده جامعه مدنی از یک سو و مقامات مسئول در دولت از سوی دیگر همواره امکان تداوم این برخوردهای خشونت آمیز و غیر قانونی از سوی اقتدارگرایان وجود دارد.
لذا انتظار می‌رود دولت با پرهیز از مواضع انفعالی و با توجه به اعلام سخنگوی دولت مبنی بر تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی و پیگیری حادثه پنج شنبه سیاه اوین، گزارشی شفاف و منصفانه را منتشر و به اطلاع عموم مردم برساند و مطابق وظایف قانونی خود از حقوق زندانیان و افرادی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند دفاع و تلاش جدی به منظور انتقال زندانیان مصدوم و سایر زندانیانی که هنوز در انفرادی هستند به بند ۳۵۰ انجام دهد.
شایسته است دولت با‌‌‌ همان اراده و پشتکار نسبت به مسایل بین الملل، مسایل داخلی را نیز مورد نظر قرار داده و در برخورد و پیگیری فعالانه جهت حف حقوق شهروندی، اعتماد عموم مردم و نیروهای تحول خواه را افزایش دهد.
آنچه در بند ۳۵۰ زندان اوین رخ داده، یکی از انبوه اقدامات نیروهای مدافع وضع موجود برای سرکوب جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران است.
اکنون زمان آن فرارسیده تا مقامات مسئول و همه آنان که تصور می‌کنند با اقدامات سرکوبگرانه و خشن امکان سد راه جامعه ایران به سوی تغییر را دارند، در راهبرد‌ها و تحلیل‌های فردی تجدید نظر کنند. آنان طی ۵ سال اخیر با بکارگیری همه امکانات تبلیغاتی، امنیتی، سیاسی و قضایی تلاش کردند با اعمال حداکثر فشار و سرکوب علیه جنبش سبز راه برگشت ناپذیر جامعه ایران را به سوی تغییر سد کنند، آیا زمان آن نرسیده تا در برابر خواست و اراده مردم سر خم کنند و بیش از این هزینه‌های گزاف را بر جامعه ایران تحمیل نکنند.
بی‌تردید جنبش سبز مردم ایران به عنوان صدای رسای همه نیروهای دموکراتیک حامی تغییر تدریجی، اصلاح گرایانه و عاری از خشونت با پذیرش اصل تکثر بسته مناسبی برای تداوم تلاش جامعه مدنی به سوی کسب دموکراسی و حق حاکمیت مردم می‌باشد. لذا ما امضا ء کنندگان این بیانیه به عنوان بخشی از جامعه مدنی که با هدف حمایت از اعتصاب غذای دوستانمان در بند ۳۵۰ و در اعتراض به حمله به آن‌ها، از چهارشنبه سوم اردیبهشت اعتصاب غذای خود را آغاز کرده بودیم، با توجه به دعوت افراد، شخصیت‌ها و گروههایی که خواهان پایان اعتصاب غذا شده‌اند و با عنایت به خاتمه اعتصاب غذای زندانیان بند ۳۵۰، به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهیم و بر مقاومت پایداری و صبر زندانیان معترض و خانواده‌های مضطرب و نگران آنان در این روزهای سخت درود می‌فرستیم.
سه شنبه نهم اردیبهشت ۱۳۹۳
۱- جعفر (شاهین) اقدامی
۲- رضا انتصاری
۳- مسعود باستانی
۴- سعید رضوی فقیه
۵- مهدی محمودیان
۶- سعید مدنی
۷- مصطفی نیلی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر