۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

بازداشت یکی از فعالین مذهبی اهل سنت در اهواز





شکرالله صخراوی معروف به شاکر متولد ١٣۵٠ از اهالی کوی گلستان شهر اهواز، متأهل، دارای دو فرزند، بدلیل فعالیتهای مذهبی مدتی پیش توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت و هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات بسر می‌برد.
یکی از بستگان «صخراوی» به گزارشگر هرانا گفت: «نیروهای اطلاعاتی در حین دستگیری شکرالله، کامپیو‌تر وی و چندین کتاب او را با خود بردند. این فعال اهل سنت تقریبا ١۵ روز در بازداشتگاه اطلاعات بسر می‌برد اما خانواده او از علت دستگیری اطلاعی ندارند.»
مقامات امنیتی و قضایی در اهواز جهت جلوگیری از موج گرایش به مذهب اهل سنت، به بازداشتهای مستمر، زندان و تبعید این فعالان روی آورده امری که باعث شد مسوؤلین در اهواز را وادار کند که از مبلغین و روحانیون خارج از منطقه استفاده کنند.
در هفتم اردیبهشت حجت الاسلام والمسلمین احسان فرد آقایی مسئول امور مبلغین و روحانیون تبلیغات اسلامی در اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با راه اندازی سامانه جامع اعزام مبلغین گفت: گسترش کمّی و کیفی عرصه‌های تبلیغ در سطح کشور و لزوم مدیریت جامع و سازماندهی دقیق و هدفمند در خصوص اعزام روحانیون به مناطق مورد هجمه فرهنگی، از جمله ضرورت‌های راه اندازی این سامانه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر