۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

روزنامه ابتکار رفع توقیف شد





روزنامه ابتکار که صبح روز صبح شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه توسط دادسرای رسانه توقیف شده بود، روز سه‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه رفع توقیف شد.
 به‌گزارش ایسنا، محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار گفت از سوی دادسرای رسانه با وی تماس گرفته شد و خبر لغو توقیف روزنامه ابتکار از طریق فکس به دست‌اندرکاران آن اعلام شد.
وکیلی گفت روزنامه ابتکار از صبح روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت به انتشار خود ادامه خواهد داد.
در ماجرای بدرفتاری با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین که به جابه‌جایی غلامحسین اسماعیلی، رئیس وقت سازمان زندان‌ها انجامید، روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «برکناری رئیس سازمان زندان‌ها» اعلام کرده بود که رئیس قوه قضائیه با صدور احکامی غلامحسین اسماعیلی را «برکنار» کرده است. گفته می‌شود که دادسرای رسانه به دلیل این گزارش روزنامه ابتکار را توقیف کرده است.
روز گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه نیز در نشست رسانه‌ای خود در این رابطه گفت: «برخی اوقات خبرهایی منتشر می‌شود که باید تبعات سوء آن را بررسی کرد. وقتی مسئول یک روزنامه در شرایطی که جریانها بدنبال ملتهب کردن فضا هستند چنین اخبار کذبی را منتشر می کند که آثار سویی به دنبال دارد، حتما باید با آن‌ها برخورد جدی و قاطع کرد. »
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز گفته بود با توقیف روزنامه ابتکار مخالف است و این توقیف از سوی قوه قضائیه صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر